Baking soda en bakpoeder hebben dus ongeveer dezelfde eigenschappen, maar je moet wel oppassen met het gebruiken van een vervangend product. Je kunt baking soda wel vervangen door bakpoeder, maar bakpoeder niet door baking soda! Je baksel zal dan geheid mislukken.
Maizena is een bindmiddel en dus iets heel anders dan baking soda.
5 jaar geleden
amc
5 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag.....maizena is dus wel heel iets anders dan baking soda maar je geeft nergens aan of het baking soda kan vervangen. Het is overigens ook niet waar dat bakpoeder niet vervangen kan worden door baking soda.....soms is het resultaat zelfs beter als je het vervangt! Koekjes worden zelfs knapperiger in sommige recepten en ze worden vaak ook samen gebruikt, vooral als er een zuur ingrediënt gebruikt wordt als bijv. karnemelk. Anyway.....ik heb gemind omdat ik het geen (goed) antwoord vind. Anoniem daar houd ik niet zo van ;-)