een frituurpan gebruikt voor oliebollen bakken, is die daarna nog bruikbaar voor gewoon frituren?

Had altijd een oude frituurpan voor het bakken van olie bollen, maar zoals het gaat met oude dingen, hij is kapot gegaan.
Kan ik in mijn nieuwe pan oliebollen bakken zonder dat hij gelijk onbruikbaar wordt voor andere frituur dingen. Ben bang niet meer schoon te krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bak je ze ook voor mij? +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahah ja kom ze maar halen :)

Het beste antwoord

Ik heb ook oliebollen gebakken in een frituurpan en de pan daarna keurig schoon gekregen. Mijn (binnen)pan kan gewoon in de vaatwasser, maar als jouw pan dat niet kan kun je hem gewoon met een sopje schoon krijgen. Vooral omdat deze nieuw is gaat dat extra makkelijk, er zitten namelijk nog geen aankoekresten aan.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine zijdelingse tip. Gebruik voor het frituren rijstolie (merk King, 2 ltr fles) Dit geeft weinig bijsmaak, gaat lang mee en het grootste voordeel, het koekt nooit meer aan :-)
Ik heb mijn binnenpan binnen 1-2 minuten brandschoon. Zo dus ook met de olie die je in de pan gebruikt, naderhand zo weer schoon. +1

Andere antwoorden (6)

Bij de meeste frituurpannen kan je de binnenkant eruit halen en deze weer schoonmaken. Ik maak mijn frituurpan eens in de zoveel tijd helemaal schoon met cilitbang, en al het vet is weg en ziet er weer schoon uit. Maar als je het niet durft met je nieuwe frituurpan, kan je ook een grote oude pan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe het ook altijd. reinigen doe ik met water in de pan en een vaatwastablet. lekker laten pruttelen en je haalt t vet overal vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder problemen kun je dit doen. Nadien uitwassen en je gaat gewoon weer frituren.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan wel maar er zijn zoveel manieren om hem weer spic en span te krijgen : ik doe het altijd met soda en een beetje water dan een tijdje laten prutelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens met ontvetter, is in een fles te koop bij elke goede super markt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou na het frituren van olie bollen in de frituurpan het frituurvet vervangen door nieuw vet er in te doen. Hierdoor krijgt je patat niet de smaak van olliebollen.

Nog 1 tip. Mocht u de oliebollen toch appart willen bakken, dus niet in u frituurpan. Mijn oma doet altijd in 1 pannetje olie en daar bak zij ze in.