mag ik eten verkopen via internet?

Ik wil nl een website op gaan starten waarmee ik in mijn directe omgeving hapjes wil aanbieden en verkopen voor groepen van minimaal 10 en maximaal 30 personen.
Ik hoor verschillende verhalen over de 'legaalheid', alleen een echt duidelijk antwoord kan ik nergens vinden.
Kan iemand mij hier bij deze duidelijk antwoorden, tips en advies geven?

Alvast mijn dank!

Groetjes
Anouk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor dit fijne en uitgebreide antwoord!! Top!! :))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.thuisafgehaald.nl/hoe-werkt-het/item144

Antwoorden (2)

Ja, dat mag.
Maar niet zomaar.
Denk aan kamer van koophandelinschrijving, btw-nummer, inschrijving bij een vakbranche etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie Marius!
KvK is duidelijk. Vakbranche..waar vind ik dit? Welke vakbranche is dit precies? En de etc .. Ook daarin ben ik geïnteresseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juiste term is trouwens branchevereniging. Of hoofdbedrijfsschap.
Ik heb hier een lijst:
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/brancheorganisaties?gclid=CLaE6Pvs47kCFQKWtAodKFQAJg Bhenc lijkt mij wel een goede, is voor de horeca. zie meer info:
http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/verplichtingen-per-branche/detailhandel-en-ambachtsbedrijven/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat de eisen zijn daarover weet ik niet. Maar het is inderdaad zo dat wanneer je zelf voedsel bereid, dus geen voorverpakt voedsel, dat je dan inderdaad aan de warenwet moet voldoen.
Vooral wat Panteo zegt is dus erg belangrijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tnx mensen!! Top!!! :))
Je mag geen individuele verpakkingen verkopen of losse sigaretten, bv. ijsjes, koekjes etc. Tot zover ik weet mag je wel losse blikjes verkopen.