hoe lang kan je een witte kool in de koelkast bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.9K
bamibal
12 jaar geleden
Wil je hem daarna nog kunnen eten?

Het beste antwoord

Gekochte wittekool kun je op een koele, donkere, droge plaats enkele maanden bewaren. Je kunt wittekool ook uitstekend invriezen, nadat je hem hebt versnipperd en twee minuten hebt geblancheerd. Bij sluitkolen gaat men na of er nog losse bladeren aanwezig zijn. Belangrijk is ook de stevigheid: dergelijke kolen moeten compact, vol en ‘zwaar’ zijn. De buitenkant moet glanzen en mag vooral niet uitgedroogd zijn.
Gesneden witte kool kun je in droge toestand een dag of 5 bewaren, maar als je er een marinade van water,azijn,zout en wat suiker bij doet, blijft de kool enige weken goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gesneden 1 week. Als gehele kool een jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witte kool hoeft niet in de koelkast. Een koele en droge, liefst donkere plaats is prima, daar blijft hij enkele weken goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.groentenenfruit.nl/veggipedia/witte-kool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best wel lang, een week of twee in ieder geval wel. Even uit het plastic halen, als dat erom zit. Ook als je de kool al aangesneden hebt, kun je hem daarna nog wel tenminste een week bewaren. Het snijvlak zal wat lelijk worden, maar dat snij je gewoon weg en gooi je weg.
Als je een deel van de kool overhoudt, kun je ook alles wel snijden, en een gedeelte in de diepvries bewaren. Lekker makkelijk voor als je eeen keer snel wilt. Of als je maar een klein beetje nodig hebt, voor bijv. bami.