Hoe maak je zo'n yoghurtcoating die je ziet bij bijvoorbeeld rijstwafels, bananenchips en andere koekjes?

In de winkel zie je nog al eens producten die zo'n lekkere yoghurtcoating hebben, bijvoorbeeld bij de sultana yofruit, bij rijstewafels of om bananenchips. Is dit thuis ook te maken en zo ja, wat is het recept?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Het beste antwoord

als ik een wortel taart maak gebruik ik meestal deze
Mix voor het glazuur 125 gr yoghurt met 50 gr boter tot een gladde massa.
Zeef er 125 gr poedersuiker boven en blijf kloppen tot de suiker geheel is opgelost.
en voor cupcake deze die kan ik er dan onderste boven in duwen
Roer 2 eetlepels boerenyoghurt met 200 gram poedersuiker tot een dik glazuur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Blijft dat niet plakkerig dan Marija?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Marija64, ik snap de laatste regel van je recept niet helemaal.
Is dat een tweede recept soms?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja de laatste regel is een tweede recept die ik voor cupcake gebruik
en ja het blijft enig sinds plakkerig ,maar dat is best lekker en anders moet je met gelatine werken,en meer suiker ,maar ik doe het op deze manier aangezien mijn zoon met glutenintolerantie zit en hij best een snoeperd is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ik snap het. Dank je wel. Ik denk dat ik met gelatine of agar-agar ga proberen. Want als het plakkerig is kun je t niet zo handig opslaan...