Wat zijn makkelijke gerechten voor in de oven?

Wij krijgen over 2 weken een nieuwe keuken en de oude gaat er zaterdag al uit. We zitten dan 2 weken zonder gaspitjes, water etc. We zoeken gerechten die zo in de oven kunnen en die niet voor al te veel afwas zorgen aangezien we de afwas in de badkamer moeten doen.

We hebben al bedacht:

- Gourmet
- Patat
- Pizza (gaat de gezonde kant op zo, haha!)
- Kant en klare maaltijd
- Uit eten
-....

Wie helpt ons! Het gaat om zo'n 14 dagen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
19.1K
paulus811
14 jaar geleden
Ik zat in dezelfde situatie en heb toen een twee-pits kookplaatje gekocht. Voor 3 tientjes ben je klaar als je het niet kunt lenen. Nu leen ik het wel eens uit aan mensen die ook de oude keuken hebben gesloopt en wachten op een nieuwe. Dit soort kookplaatjes koop je o.a. bij Media Markt en ze hebben een normale 220v stekker. Dit maar even als reactie omdat het geen antwoord op je vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je tip Paulus :) Maar we hebben inderdaad al campingpitjes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ook aan je camping uitrusting (desnoods even lenen) dan heb je weer een fornuis en water uit een jerrycan (in badkamer vullen)

Antwoorden (16)

Hemelse kip!

Pond kipfilet in stukjes snijden en deze in een ovenschaal doen. Daar strooi je 1 zakje Honig franse uiensoep overheen. Goed mengen, beetje olie erdoorheen en 35 minuten op 200 graden in de oven. Sla en ciabatta erbij. Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bijvoorbeeld lekker ovenaardappeltjes (rostierondjes/ovenfrietjes/aardappelkroketjes/etc.) en kippenbouten in de oven doen. Kan allemaal op de ovenplaat, dus amper afwas. Een lekker salade erbij en klaar is kees.

Je kunt ook aardappelpuree maken zonder fornuis als je een waterkoker hebt. En noedels ofzo. Rookworst kun je ook in de waterkoker gooien!

Ook lekker, gehaktbrood uit de oven...

Lekkere salade maken met tonijn, of gerookte kip, of uitgebakken spekjes (kun je kant en klaar kopen in de supermarkt).

Genoeg keus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gehakt, bruine bonen en kant en klare aard. schijfjes.
Ook Witlof, ham, kaas en aard. schijfjes.
En dan heb je ook nog die potten met aard. anders.

Bovenstaande kan allemaal per gerecht in één schaal, superhandig en lekker.
Ik heb dezelfde ervaring opgedaan met een nieuwbouwhuis en tijdelijke woonadressen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vis op een bedje van groente doet het ook goed in de oven. En is gezond :-)
Tomaatjes met wat kruiden en kaas erover is ook heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een dag in de keuken staan en maak een aantal gerechten nu klaar, verpak ze in aluminium bakken en vries ze in. Dan heb je tijdens de verbouwing niet al dat gedoe van koken in het stof en rommel.
Lasagna-Stamppot zuurkool of Boerenkool-Chili con carne=Kippenragout-Macaronieschotel=Gestoofde kabeljauw-Nassi en Bamie-Stoofpotje enz.
Groenten kun je ook hapklaar maken en invriezen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Hartige taart. Deze kan je in diverse vormen klaarmaken. B.v. met broccoli, brie en cashewnoten. Er staan vele recepten op internet.

- Diverse pasta's. Kan van tevoren gemaakt worden en dan invriezen.

- Maaltijdsoepen, zoals erwtensoep, bruine bonensoep. Heerlijk in deze winter en van te voren klaar te maken. Eventueel ook bij de slagerij te koop.

- Chili concarne. Gezond en voedzaam. Is ook van te voren klaar te maken.

- Een gerecht met aardappel en groente, b.v. brocolli. Aardappels aan schijfjes snijden en iets voorkoken, in de vriezer. Daarna op een ovenblad, met de groenten en met wat room en kruiden overgieten. Je kunt nog van alles toevoegen, wat je maar lekker vindt.

Succes met de verbouwing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kant en klare salade + kip braadstomen + aardappel idee (dat zijn aardappelblokjes met een soort kruidenmix, heerlijk uit de oven)

aardappel anders is ook altijd een favoriet hier in huis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijke kipreepjes uit de oven (4 personen)

Ingrediënten:
500 gram kip filet in reepjes gesneden
100 gram geitenkaas
1 ui in dunne ringen gesneden
1 rode paprika in blokjes
2 tomaten in plakjes
2 eetlepels honing
Half bosje gesneden bieslook
Beetje olie om de folie mee in te smeren
Aluminiumfolie
Peper en zout

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175°C.
Meng de kipreepjes, ui, tomaat, paprika, peper en zout in een grote kom. Makkelijk hè?
Smeer vier grote stukken aluminiumfolie in met olie. Verdeel het mengsel over de vier stukken folie. Verdeel de geitenkaas erover, de bieslook en de honing. Vouw de folie dicht, niet te strak.
Leg de pakketjes op de bakplaat en bak ze gedurende 25 tot 35 minuten in de oven.

Als de pakketjes klaar zijn, leg je ze gewoon een beetje open gevouwen op het bord, dat ziet er geweldig leuk uit en is ook voor kinderen een feestje om uit te eten.

Makkelijke kipreepjes uit de oven zonder dat je keuken vies wordt. Prima met een bak sla en friet of gebakken aardappeltjes.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de lunch.
Oven tostie.
Enkele boterham met ham en kaas, en eventueel wat je nog lekker vind ananas, tomaat, of iets anders.
En gewoon in de oven op de bakplaat op 175 graden, hoe lang precies weet ik niet, ik ga gewoon op tijd eens kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt veel vleesgerechten al voorgegrild kopen, hoef je enkel nog maar in de oven op te warmen..
Puree kan je maken met water uit de waterkoker.. of van die voorgekookte aardappeltjes in die foliebakjes..heb je ook met allerlei kruiden erbij en zijn echt lekker..en dan bijv. paprika's met kruidenboter grillen in de oven..sla erbij..komkommersalade misschien?
Fonduen kan ook..
En heb je geen elektrische wok want dan kom je ook een heel eind...(zijn niet duur bij de Xenox geloof ik..)
Ik denk nog wel even verder....
Toi,toi hé!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mexicaanse ovenschotel.
3 blikken Bonduelle Mexico melange,
3 kleine bekertjes crème fraîche,
1 pakje mexicaanse of tacokruiden (ah kruidenrek)
evt. gerookte kipreepjes of vega gehakt (dat hoeft beide niet te garen)
taco chips
Geraspte kaas.

De blikken Bonduelle uit laten lekken en in een kom mengen met de crème fraîche en 3/4 van de mexicaanse kruiden. Het moet wat smeuïg worden, en lekker pittig dus ik ben nooit zuinig met die mexicaanse kruiden. Roer ook het vlees/vervanger erdoor en wat geraspte kaas. Vet een ovenschaaltje in met boter; schep het mengsel er in en verdeel het over de schaal. Dek het mengsel af met tortillachips, leg die plat en over elkaar heen schots en scheef over het gerecht en bestrooi het geheel ruim met geraspte kaas. Dat zet je 20 minuten in een oven van 200 graden en dan is het klaar. Lekker met bv salade en aardappelpuree of rijst. Aardappelpuree/ rijst kan je beide magnetronklaar kopen.

Ook heeft AH kant en klare ovenschotels. Meerdere soorten, broccoli, bloemkool, etc. Ze zijn prima te eten. Misschien hebben andere supers ze ook, dat weet ik niet.

Verder zou je soep in een kom in de magnetron kunnen opwarmen en die kunnen eten met tosti's of warme broodjes met groente en kaas.

En je kunt een dagje maaltijdsalades eten. En daar eet ik vaak ook meergranenbrood bij.

Kant en klare pannekoeken of poffertjes. Het is best wel te eten maar het vult voor geen meter. Als je dat dus eet zou ik ook ’n zak bitterballen meenemen voor 's avonds :)

TIP: 2 of 3 keer per jaar breek ik de regels van gezond eten. Dan haal ik 3 verschillende, geweldige toetjes. Géén kleintjes. Grote! En 2 bekers kant en klare slagroom. Dan haal ik geen warm eten: Dan zijn die fantastische volle vruchtenkwark, het stroopwafelroomijs en de verse tiramisu, alles met veel slagroom, mijn avondeten. Woo-hoo! :) Dat zou je dus ook 'n avondje kunnen doen.

Je haalt 2/3 stokbroden, franse kaasjes, een salade, kruidenboter, tapenade etc. en je warmt ragout of kant en klare satéballetjes op in de magnetron. Kan je voor de tv op je gemak de hele avond door knagen.

Je gaat een dag bij de buren eten. Ook nabije familie is daar prima voor te strikken en als je vrienden van je houden..dan kan je daar ook vast een avondje aanschuiven.

Je rijdt naar een Van der Valk restaurant voor schnitzels van een kilo p.p. met onbeperkt aardappeltjes en appelmoes...

Nou ik denk dat je hier wel 14 dagen mee vooruit komt :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, voor makkelijke gerechten moet je eens kijken op www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes op waar je allerlei leuke ideeen op kunt doen betreffende het bereiden va gerechten in de oven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou nu al eten kunnen maken en dan invriezen je hoeft het dan alleen maar te ontdooien en op te warmen en dan bedoel ik dus zoals soep, macaronischotel, stampotten enz. genoeg mogelijkheden dus of ga al je familieleden af en nodig jezelf bij hen uit. En nodig die dan weer uit als je nieuwe keuken er weer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker gezond:
-bakje miree
-camambert
-fenkel of bleekselderij
-tomaten

snij de fenkel of bleekselderij in kleine stukjes. kook die kort (in de oven) snij de tomaten, kiep de tomaten door de f of b en kiep de miree erdoor. alles goed roeren en in een ovenschaal doen. snij de camambert in plakjes en leg die erop, als je niet van camambert houdt kan dit ook met (geraspte) kaas. 20 minuutjes in de oven op 220 graden.

en dan lekker oppeten!!!

is lekker met vis uit de oven:

-vis bijv. panga, tilapia of kabeljou (vis in zak van c1000)
-creme fresh
-brushetta (c1000)
-(gekruide) paneermeel

snij de vis in reepjes en doe ze in een ovenschaal, meng de creme fresh en de brushetta door elkaar en doe die over de visreepjes, zorg dat het mengsel overal over de vis zit en doe en een beetje paneermeel overheen. 15 minuuten in de oven op 220 graden.

dan nog de aardappels:

-aardappels
-olijfolie
-brushetta (c1000)

schil de aardappels was ze en kook kort in de oven. meng de olijfolie 50 ml met de een leuke hoeveelheid bruchetta. doe de aardappels in een ovenschaal en doe het olijfolie mengsel eroverheen. 15 minuten op 220 graden in de oven en eet smakelijk!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spruitjesschotel uit de oven:

Ingredienten:

spruitjes
3 uien
300 gram ham- of spekblokjes
klontje boter, peper zout
1,5 dl slagroom

Maak de spruitjes schoon, snijd ze doormidden en leg ze in een ingevette ovenschaal. Snijd de uien in ringen en verdeel deze met de ham over de spruiten. Giet de room er overheen en strooi er peper en zout over.
Zet de schotel met deksel erop ongeveer 3 kwartier in een voorverwarmde oven op 180 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag eens rond in de familie/buren/kennissen desnoods op marktplaats kijken of er niet iemand toevallig 1 of 2 kookpit plaat heeft (Wat ze ook gebruiken op campings ed.)

Wij hadden toen we net verhuisd waren 1 pit gekregen van me schoonouders, en daar heb ik flink wat soep op staan te maken waar je een paar dagen van kon eten! Het was er precies zo 1 als bij de bron vermeld.

Verder kan je om het een beetje gezond te houden sla bij de patat en ovenschotels eten :)

En als er liefhebbers voor zuurkool zijn een ovenschotel:

-Plakjes spek
-bananen
-zuurkool
-kerriepoeder of saus
-ananas blokjes of schrijven wat je lekker vind
-eventueel geraspte kaas

Beleg de ovenschaal met plakjes spek
Leg daarop banaan gesneden in plakjes
Dan een laagje zuurkool (wel even wassen)
Doe hier overheen wat kerriesaus of poeder
Laagje spek
De ananas
Weer een laagje zuurkool opnieuw met wat kerrie
en vul het vervolgens op naar eigen inzicht.

Oven even voorverwarmen op 200 graden en dan bakken op 180. (ik weet wel waar ik zin in heb vanavond haha)

Misschien makkelijk voor wat minder vaat om wegwerp bordjes en bekertjes te halen.

En tijdens het bereiden van eten eventueel een emmer warm water met wat sop erbij neer te zetten om gelijk keukengerei in schoon te kunnen maken (scheelt toch weer een ritje naar de badkamer)

Succes!