een ei met?

ik hou lekker van eieren maarja zo eet ik een gekluts ei een gebakken dan zonder of met kaas of ham.. of ik maak een zacht gekookt ei of een hard gekookt...
of een omelet met kaas en ham
zijn er mensen die nog iets lekkers weet te maken met eieren of wat er lekker bij is?
ik weet niet zo goed te combineren met ei

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.3K

Het beste antwoord

Duitse Nudelpfanne

wat heb je nodig:

Pasta (goed gaat het met fusilli)
ham (een pak)
1 ui
3-4 eieren
zout peper

Pasta koken, ui en ham in een pan met boter bakken, pasta erbij, eieren erover alles doorroeren, klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (22)

ei met spek bakken
Ei koken met Mayo eten
Ei met beetje suiker & kaneel bakken
Ei + paprika, tomaat, ham & kaas bakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er pannenkoeken van. Altijd lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een heerlijke variatie is gebakken ei met banaan.
boter in de pan, schijfjes banaan erbij, en het ei er overheen.
heerlijk met wat peper en zout.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh, en wat ook lekker is: een griekse omelet, met olijven en feta mmm :)
13 jaar geleden
Lekker met tomaten en ui, en dan in de pan bakken en de ei ook mee omroeren met een spatel.
Of je klutst een ei en doe er wat ketjap doorheen. (Ook erg lekker)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eiersalade?
eieren hard koken, pellen, eigeel prakken. eiwit in stukjes snijden. eigeel mengen met beetje mayonaise, mosterd en kwark. peper erbij en wat fijngesneden katenspek. dan eiwit erdoor en smullen maar! beetje peterselie erbij om het wat frisser te maken.
het mengsel wat dikker leten en zonder kwark is uitemate geschikt om gevulde eieren te maken een topper op feestjes!

eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker rul bakken met champignons en prei. Eventueel nog spekjes erdoorheen... YUMMY!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een gebakken eitje met feta en peterselie.....?

Ingredienten en bereiding
1 ei
beetje fetakaas
peterselie
zwarte peper
olie of boter

Doe het bakmiddel in een koekenpan en breek het ei erin. Prak de kaas fijn met peterselie en peper en verdeel dit over het ei. Bakken totdat het ei gaar is en de kaas een beetje gesmolten. (Zout hoef je waarschijnlijk niet toe te voegen, omdat de kaas al zout is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schots gehakt: eitje koken en pellen, gehakt aanmaken, en een laag gehakt om het ei heen maken, bakken.
Het werd vaak gezien als 'zuinig' (vandaar het 'Schots'), maar ik vond en vind het erg lekker :-)

Een site met veel ei-recepten vind je hier: http://www.eirecepten.nl/main.php?altbrowser=nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja erg lekker, vooral bij spinazie en bietjes.
Plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa, jeugdsentiment: inderdaad bij de spinazie :-)
Eieren kun je met bijna alles combineren!

Eén van mijn favorieten:

Een zakje Italiaanse roerbakgroenten roerbakken.

Intussen zes eieren loskloppen met ongeveer 150 ml melk.

Eimengsel op smaak brengen met zout, versgemalen zwarte peper, beetje paprikapoeder, wat rozemarijn en tijm.

Vuur laag zetten, eimengsel bij de groenten gooien, deksel op de pan en in een minuut of 20 de omelet gaar laten worden.

Voor twee grote of drie niet-zo-grote eters, lekker met stevig bruin brood en aïoli.

Mmm, ik weet ineens wat ik vanavond ga eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klinkt lekker! Smakelijk vanavond
ik heb toevallig net gemaakt
eieren kloppen met wat peper en zout en parmezaanse kaas erdoor
dan courgettes in dunne plakjes snijden en een ui
verhit wat olie in de pan en bak hierin de ui en de courgettes goudbruin, voeg dan het eibeslag toe en op een gematigd vuur de pan rond glijden
dan omdraaien en andere kant ook even bruin bakken ...klaar
en je kan ook een lekkere kaas soufflé maken
ei kloppen met peper zout en parmezaanse kaas
goed kloppen .. voeg er wat peterselie bij
dan olie in de pan verhitten voeg het ei mengsel in de pan de omelet even aan beide kanten bakken dan op de omelet plakjes smeltkaas leggen of komijnenkaas net wat je lust dan de omelet dubbelvouwen en opeten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies een paar uit hier:

http://www.devlamindepan.nl/index.html?salades/sa0032.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe op een bolletje een laagje zoetzuur ingelegde selderijsalade en rode paprika uit een glazen potje en leg hier een hardgekookt ei in plakjes op. Doe hierover currysaus en voilà, een echt lekker broodje 'sans tout'!

Ook lekker; een Italiaanse bol besmeren met wat knoflooksaus ( hoeft niet persee) daarop fijngesneden ijsbergsla of rucola, daarop salami, daarop plakjes hardgekookt ei en halve kerstomaatjes. bovenop een flinke pluk alfalfa. Bovenkant erop zetten, tussen 2 handen zetten, naar je mond brengen, mond wijd open en dicht laten gaan met het broodje ertussen ennnnn.....?Je kunt dan alleen nog maar mmmm...zeggen.
amc
13 jaar geleden
Als je van pittig houdt, is dit misschien ter afwisseling lekker:
Fruit (kort) wat fijngemaakte knoflook en pepertjes in olijfolie
daar met water losgeklopte eieren (2 of 3) overheen (Als omelet bakken - voorzichtig/ langzaam)
Ondertussen wat verse basilicum fijnsnijden
een handje schapenkaas (of geitenkaas) raspen
De omelet ermee bestrooien, nog even in de pan houden.
Lekker met een paar blaadjes verse rucola
of een toefje tuinkers of radijsspruiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeren omelet.

Ingrediënten voor 2 personen:

* 2 aardappelen geschild en in blokjes gesneden;

* 1 bakje spekblokjes (hamblokjes kan ook);

* 1 klein uitje, gesnipperd;

* enkele champignons, in plakjes (een blikje champignons kan ook);

* 1 klein blik doperwtjes;

* 3 eieren;

* scheut room;

* peper en zout

Hulpmiddelen:
2 koekenpannen

Bereidingswijze:
- Bak de spekjes in iets olie uit en schep ze uit de pan;

- Bak in het vet de aardappelblokjes in 10 min. gaar en goudbruin.

- Voeg de ui toe en iets later de champignons. Even zachtjes laten bakken en op smaak brengen met zout en peper.

- Klop intussen de eieren los met de room, peper en zout.

- Verwarm de boter in de andere pan en bak hierin de omelet.

- Schep de spekjes en de doperwtjes bij de vulling en warm dit goed door.

- Haal de omelet uit de pan. Snijd hem doormidden en leg dit op twee borden. Leg de vulling op de omelet en klap de omelet dubbel.

Serveertips:
Met een salade erbij een volwaardige maaltijd.

Smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quiche!
Vind ik zelf erg lekker. Zo maak ik het: eitjes met zout en bouillon klutsen, knoflook (maar ik gooi bijna overal knof door) en stukjes spek, ham of runder-kookworst. Ovenschotel bedekken met bladerdeeg, eimengsel erin, eventueel geraspte kaas bovenop, 30 min in de oven en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roerei met basmatirijst, eventueel nog met ui en mais erdoor.

een spiegelei bakken, zodra je m omdraait een pannenkoek eroverheen, dubbel lekkere pannenkoek!

zelf eiersalade maken (gekookte eieren fijnprakken en mengen met mayo, ui en/of augurk, ketjap, mosterd)

verse salade (ijsbergsla, ui, mais, olijf, pijnboompit en eventueel tonijn of feta en gekookt ei erdoor)

een heel gekookt ei in beslag en paneerlaag in de frituur, net als kroket zeg maar

gehaktbal om een heel gekookt ei draaien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omeletje met artisjokken op een geroosterde boterham en wat druppels balsamico iets pesto.
Of een zoet-pittige: roerei met mango en zoete chilisaus.
Met ei kan bijna alles. Zelf een zoet omeletje maken met verse vruchten en honing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wentelteefjes
13 jaar geleden
Ei kun je ook heel goed combineren met zalm. Een geroosterde boterham, belegt met zalm en daar op een roerei. Echt een traktatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebakken of gekookt eitje met sambal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overgebleven rijst met een gebakken ei

sambal , ketjap , komkommer , tomaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een broodje ei : met een hard broodje ei in schijfjes snijden en peper en zout .