Wat voor soort groente smaakt het best bij Fish and Chips?

Ik heb afgelopen week voor het eerst een (gemaks)zak Fish and Chips gekocht (voor in de oven of frituur) waar ik graag een groente bij wil doen. Normaal ben ik meer van de worteltjes bij de vis, maar ik zat nu te denken aan bloemkool en dan in pureevorm. Ik heb verschillende gevonden op het internet, waaronder met kaas, mosterd, knoflook, of tuinkruiden.

Probleem is dat ik dit nog nooit gemaakt heb en dus niet weet of dit hier wel eens bij past. Ik heb het gekocht bij lidl in Duitsland, dus misschien dat iemand hier wat lekkers bij weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
11.1K

Het beste antwoord

Vis wordt traditioneel geserveerd met worteltjes en doperwtjes. Wel lekker, maar er zijn veel meer combinatiemogelijkheden. Wat dacht je hiervan: asperges met zalm, bloemkool met forel, peultjes met zeewolf, tomaten met koolvis, paprika met makreel, radijs met haring en zalm met broccoli?

LET OP!!! Vis kun je het beste combineren met nitraatarme groenten zoals: asperges, aubergine, bloemkool, broccoli, doperwten, komkommer, paprika, prei, snijbonen, sperziebonen, spruiten, tomaten, tuinbonen, witlof of wortelen.

Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, snijbiet, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.

Door nitraatrijke groente te combineren met vis schaal- of schelpdieren zoals garnalen en mosselen kunnen voor het lichaam schadelijke stoffen ontstaan. Uitzonderingen op deze regel zijn zalm en makreel. In recent onderzoek is aangetoond dat met deze twee vissoorten geen nitrosaminen worden gevormd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik denk dat bloemkool er wel lekker bij is.
sperzieboontjes kan ook wel
14 jaar geleden
met bloemkool lijkt mij geen lekkere combi.
ik zou voor peultjes gaan, of een salade.
14 jaar geleden
Een rauwe spitkoolsalade..jammie

Heel simpel ook nog spitskool superfijn snijden.
Klein beetje slaolie, azijn, peper en zout.
Kneden als alles er in zit tot het heel zacht is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij moet je er iets fris bij kiezen, dus ik zou er een lekkere salade of fruitsalade bij eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In combinatie met ijsbergsla! Heerlijk licht tegenover die engelse vette hap. Vergeet de kleine tomaatjes of bijvoorbeeld de vetta kaas met olijven niet. En maak je eigen Croutons (met oud brood, knoflook, olie) Smakelijk eten en succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Engeland eten ze er mushy peas bij.
Een echt pub gerecht.
Dat is een puree van doperwten. Ik vind het er prima bij smaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor een lekkere komkommersalade, heerlijk!
Heel simpel te maken, 1 komkommer, wat olie en azijn, peper, suiker, mosterd, bieslook en dille.
Dit alles 10 min. in laten trekken.

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of in combinatie met doperwtjes en wortels.
Ik heb die zakken een paar maanden geleden ook gekocht en gebruikt maar ik vond het wat tegenvallen.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een scheutje azijn en een uitgeknepen citroen erop... en als je toch wilt combineren met groenten; dopperwtjes met worteltjes en een gesnipperd uitje ernaast serveren (of gefrituurde uiringen!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MMM, dìt zou mijn keuze zijn, erg lekker +1
Gewoon een lekkere komkommersalade lekker fris !