Vraag over cake bakken

K ben net begonnen met het bakken van een cake, je hebt er 4 eieren voor nodig en ik heb er maar twee, naar de buren en naar de supermarkt gaan is geen optie.. HELPPP!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
9.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen waarom naar de buren gaan geen optie is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je maat m of l eieren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgende keer eerst alle ingrediënten klaarzetten en kijken of je alles hebt voordat je begint.

Antwoorden (6)

Alles door de helft en een kleine cake maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoeld zal zijn de andere hoeveelheden door twee delen.
Bij door de helft delen krijg je tweemaal zoveel. 1 gedeeld door een half is namelijk 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij alles door de helft delen heb je 8 eieren nodig, is het probleem nog groter ;-). Maar de bedoeling is duidelijk en lijkt mij ook het simpelste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, de bedoeling is duidelijk, maar een helder antwoord is ook mooi meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt dat niet een heel klein cakeje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat helemaal niet delen door de helft, er staat door de helft en dat is dan een half.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct is: van alle ingredienten de helft nemen.
En dat bedoelde jij natuurlijk.
geen probleem hij wordt alleen iets minder luchtig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je appelmoes in huis hebt, kun je 2 flinke lepels appelmoes door je cake doen ipv de 2 missende eieren.
Maar ook een scheutje spa rood kan wonderen verrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dus de helft eieren van wat je nodig hebt, dus voor de rest ook de helft doen, dan maak je een kleine cake! Anders kan je misschien naar een boerderij gaan en vragen voor 2 eieren, dat is wel beetje veel werk! en beetje raar haha maar opzich kan het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cake kan zelfs helemaal zonder eieren worden gemaakt, hoewel de smaak iets anders zal zijn dan met eieren.

225 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram custardpoeder
merg uit 1 vanillestokje of 2 zakjes vanillesuiker
225 gram witte basterdsuiker
225 gram boter
1 dl. melk
snuf zout

Doe (gezeefd) bakmeel met custardpoeder, vanille(suiker) zout en basterdsuiker, in de mengkom van de keukenmachine en laat even draaien. Smelt de boter en klop de melk erdoor, laat de machine langzaam draaien en voeg dit mengsel toe aan het mengsel in de keukenmachine, laat draaien tot alles goed gemengd is. Doe het beslag over in een ingevette cakevorm en bak de cake ca. 5 kwartier in een oven van 170°C.

Variaties hierop:

Laat 1 zakje vanillesuiker en de custardpoeder weg, het is zoet genoeg! Verhoog het zelfrijzend bakmeel naar 300 gram als je de custardpoeder en 1 zakje vanillesuiker weglaat! Vervang de melk door Spa Rood, vanwege de 'bubbels' wordt het luchtiger!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt!!
ter vervanging:
1 ei = 0.5-1 fijngeprakte banaan,
1 ei = 0.5 kop zeer fijngemaakte tofu,
1 ei = 2 eetlepels bloem + 1/2 eetlepel zachte boter + 1/2 theelepel bakpoeder + 2 theelepels water.
1 ei = 1/4 kop (soja) yoghurt