Wat is een goed recept voor een niet al te zoete toplaag over een cake?

Voor Sinterklaas ben ik een taart aan het maken waar als een crème laag op moet komen. Nu heb ik een icing gekocht uit een Amerikaanse winkel die MIER zoet is. Heeft iemand misschien een optie voor een Iets zachtere smaak? Is botercreme een optie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Antwoorden (3)

Een echte icing is altijd mierezoet om de heel eenvoudige reden dat er alleen maar suiker, eventueel een kleurtje en een beetje water (of een ander oplossend medium) in aanwezig zijn.
Een alternatief is inderdaad creme au beurre, wat je ook kan proberen is een chocolade glazuur, dan kan je kiezen tussen een bittere als je fondant chocolade gebruikt en iets zoetere als je melkchocolade gebruikt en je kan het ook met witte chocolade doen.
Een chocolade glazuur is vrij eenvoudig:
Smelt de chocolade au bain-marie, hou de temperatuur goed in het oog en laat de chocolade niet warmer worden dan handwarm. Een goede truc is om met de achterkant van je gebogen pink te voelen, als je chocolade warm aanvoelt is hij te warm, een andere truc is een digitale koortsthermometer te gebruiken en je chocolade niet warmer laten worden dan 40 graden C.
Zet je gebak op een rooster in een bord of schaal die groot genoeg is en giet de chocolade erover, met een paletmes de chocolade uitstrijken en over de randen laten lopen.
Eventuele versierselen aanbrengen, laten afkoelen in de koelkast en klaar is Kees.
Dit is de eenvoudigste en snelste manier om je gebak met chocolade te overtrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een botercrème maken, volgens bijgaand recept. Het staat zelfs in porties aangegeven.

Tip 1: gebruik wel roomboter. Veel lekkerder dan margarine.

Tip 2: aangezien het een Sinterklaastaart wordt, adviseer ik wat speculaas/koekkruiden door de crème te mengen.

Succes ermee.

http://www.traktaartie.nl/recepten/botercreme.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaaa botercreme is een zeer goede optie! Mmmm...
Misschien origineel(voor een volgende taart)om een italiaanse topping cremè te maken.Meng dezelfde hoeveelheid nutella met mascarpone,met een mixer.Je kan de taart ook met deze cremè vullen