Wie weet het beste recept om een appeltaart te bakken???

ik wil een appeltaart bakken maar weet geen goed recept wie kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ze persoonlijk het lekkerst ZONDER spijs en/of noten en de appel raspen ipv in plakjes! (ik maak het meestal met zo'n pak van koopmans, erg lekker hoor!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lampje, jij hebt altijd vervelend commentaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zo'n antwoord niet wil hebben, stel dan ook je vraag anders. Ik zie dat er al een behoorlijk aantal recepten voorij zijn gekomen... Appel en stukjes abrikoos/rozijn vind ik ook erg lekker... met een beetje kaneel en een scheutje rum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lampje heeft gelijk, het beste recept is voor iedereen anders..smaken verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vraagt wie het beste recept weet.. Mijn moeder en zij heeft het recept weer van mijn oma van mijn vaderskant.

Het beste antwoord

Recept voor de Hollandse appeltaart.
Ouderwets lekker!

Ingrediënten deeg:
300 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram koude boter
160 gram basterdsuiker
citrooen rasp
losgeklopt ei
snufje zout

Vulling:
5 appels (in deze tijd van het jaar is Golden delicious goed verkrijgbaar, maar kan ook met goudreinetten)
15 gram suiker
2 theelepels kaneel
60 gram rozijnen

Werkwijze:
Ingrediënten voor het deeg door elkaar kneden
Een beetje van het losgeklopte ei bewaren om de taart mee te bestrijken.
Bal maken van het deeg en in een plastic zak in de koelkast leggen.

Appels schillen en in kleine stukjes snijden
Appels besprenkelen met citroensap
Suiker, kaneel en rozijnen er doorheeldoen

Driekwart van het deeg uitrollen met deegrol en daarmee het ingevette bakblik bekleden
Appelmengsel in het bakblik doen
Rest van het deeg uitrollen en in smalle stroken snijden
Deze om en om horizontaal en verticaal over het appelmengsel leggen (vlechtvorm)
Bovenkant taart bestrijken met restant losgeklopt ei

De taart in het midden van een voorverwarmde oven plaatsen en 1 uur en 15 minuten bakken
Oventempreatuur 175 graden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo maak ik hem ook precies zo, alleen doe ik er nog zo'n 200 gr gehakte noten door heen (walnoten, hazelnoten en amandelen.) Is echt yum !! Het meeste werk is het appelenschillen... ;-))
En ik vind goudreinetten er het lekkerste voor - die zijn frisser dan goldens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zijn goudreinetten op dit moment niet over te krijgen.

Ik doe er ook vaak noten doorheen, maar de originele appeltaart vind ik ook niet te versmaden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goudrenetten is inderdaad het lekkerst. Ik heb ook wel eens Jonagold gebruikt, kan ook prima.
lekker recept Ruth! maar dan wel zonder rozijnen... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor het goede recept ik ga het meteen uitproberen.

Andere antwoorden (6)

gewoon even zoeken op:
www.smulweb.nl
www.mijnreceptenboek.nl
of gewoon in google intikken:
recept appeltaart.

Vele verschillende recepten, nu alleen nog zien uit te vinden wat de lekkerste is. Succes.
Wanneer kunnen we helpen proeven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm..goed idee, helpen proeven. ik bied me ook aan als vrijwilliger :-)
Dit jaar is Rita van Dongen de beste appeltaartbakker van Nederland. Dit is haar, verrassend simpele, recept waarmee ze het Buitenleven Appeltaartfestijn heeft gewonnen. Het recept is nog eens glutenvrij ook.

"300 gram glutafin gezeefd, koffielepel glutenvrij bakpoeder, snufje zout, zakje vanillesuiker, 120 gram suiker (wit en riet), theelepel citroensap, vier a vijf goudrenetten in plakjes, scheutje gembernat, een klein, losgeklopt eitje en ruim 160 grams roomboter. Deeg met hand kneden en gerold met een koude fles wijn. Taart een uur in oven."

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt van die pakken in de supermarkt voor appeltaart. heel makkelijk, alles staat achterop wat je moet doen en bijna niks aan toe te voegen..... en nog heel lekker ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stadaard recept voor het deeg heb je inmiddels gevonden (zie hierboven). Bekleed de vorm met deeg en wals een pak amandelspijs (gewoon uit de supermarkt) plat en leg dat op de bodem. Hierna het appel, kaneel suiker, gewelde rozijntjes en evt. Walnoten mengsel er in, bakken en smullen maar.
Let wel op dat je je vingers er niet bij opeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zojuist even het hele huis afgezocht naar het recept van een superlekkere appeltaart die ik laatst gemaakt heb op aanraden van iemand. komt ie...

Warme appeltaart met Brie:

- 1 pakje bladerdeegplakjes uit de diepvries
- 1 kg appels (ik neem Goudrenetten of Jonagold)
- sap van 1,5 a 2 citroenen
- 300 gr Brie
- 1 ei
- 75 gr suiker (mag ook meer als je een zoetkauw bent)
- theelepeltje kaneel
- taartvorm van 24 cm

Beleg de taartvorm met ontdooide plakjes bladerdeeg.
Prik met een vork gaatjes in de deegbodem en zet de vorm in de koelkast. Verwarm de oven voor op 180 graden.
schil de appels, verwijder het klokhuis, snijd ze in dunnen plakjes en druppel er citroensap overheen.
Snijd de Brie in dunne plakjes. Beleg het deeg met afwisselend plakjes appel, plakjes Brie.
Bestrijk de deegrand met het losgeklopte ei.
Strooi een mengsel van suiker en kaneel over de appels en kaasplakjes.
Zet de taart ongeveer 40 minuten in de oven op 180 graden.
Smullen maar!

natuurlijk kun je de ingredienten aanpassen naar je eigen smaak. Maar als je het recept zo volgt kan er niets misgaan. Eventueel zou je er ook een handje rozijntjes bij kunnen gooien.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh, interessant zeg, appeltaart met brie! ik ga m es proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is echt een aanrader al zeg ik het zelf :-) kaas en appel is een goede combi hoor!
Zie mijn antwoord op deze vraag : http://www.goeievraag.nl/vraag/lekker-ovenbroodje.17671
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een betere combinatie vind ik peer met kaas, maar verder
wel leuk bedacht.
Een recept voor oma's appeltaart met custard en kaneel:

300 gr bakmeel
150 gr suiker
200 gr boter
1 losgeklopt ei
1 kg zure appels
50 gr rozijnen
50 gr suiker
zakje vanillesuiker
50 gr custard
tl gr kaneel

Boter, bakmeel, suiker en de helft van het ei kneden tot een glad deeg en een uur laten rusten in koelkast. Schil de appels en vermeng ze met de rozijnen, suiker, vanillesuiker, custard en kaneel.

Beboter de springvorm en verwarm de oven voor op 180 C.
Rol ¾ deel van het deeg uit en bekleed de vorm. Vul springvorm met het appelmengsel en rol van het resterende deel reepjes. Leg die kruiselings over de vorm en bestrijk de bovenkant met de rest van het ei.

Ongeveer 90 minuten bakken op 180 C, eet smakelijk!