Kun je (zelfgemaakte) appelmoes invriezen?

Heb sowieso altijd moeite met de vraag wat je wel en wat je niet kunt invriezen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
12K

Het beste antwoord

Appelmoes kan goed ingevroren worden, maar doe dat bij voorkeur zonder suiker ,en als het afgekoeld is. De appelmoes neemt dan minder ruimte in. Maar belangrijker is nog dat het invriezen sneller gaat en minder energie kost (de suiker verlaagt het vriespunt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, zelfgemaakte en appelmoes uit pot kun je invriezen, beiden worden wel wat dunner na ontdooien. Zorg dat je appelmoes wel koud is, als je het invriest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plusje.
Eventueel kan je ervoor kiezen om de appelmoes niet helemaal door te verwarmen bij het maken en dan na het invriezen opwarmen zodat hij dan helemaal klaar is, dan blijft de structuur wat mooier (tenzij je geen appelmoes met 'stukjes' wilt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip fidolecosp.