Ik zoek kalfsvlees om mee te wokken. Waar is kalfsvlees te koop?

Twee supermarkten en twee slagers hadden het niet.
Waar is het wel te koop?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op welk verlaten eiland woon jij ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je pilletje verkeerd gevallen?

Het beste antwoord

Kalfsvlees is overal wel te vinden. Er zijn naast Halal en gewoon vlees ook verschillen in blank (lichtkleurig) en rood kalfsvlees. Hoewel het voor de smaak niks uitmaakt, kiezen de meeste mensen voor het blanke vlees. Dit is echter het resultaat van bloedarmoede bij het kalf. Voor het geweten is het dus beter om niet voor het blanke vlees te gaan.

Zoals bij rund, komt kalfsvlees in verschillende vormen en maten. Gezien het bij wokken snel klaar moet zijn geniet het de voorkeur om het dun te snijden. Koop je het als 'wokvlees' bij de slager, dan heeft hij het al gedaan, maar waarom zou je dik een euro extra betalen voor iets dat je zelf ook in een minuut of twee voor elkaar kan krijgen. Mocht het je lastig lijken om het vlees dun te snijden, onthou dan dat licht opvriezen er voor zal zorgen dat het stuk minder vervormt wanneer je het aan het snijden bent. Let ook op de richting van de 'draad' van het vlees als je zeker wilt zijn dat het vlees lekker mals uit de wok komt. Je moet haaks op de draad snijden want hoe korter de draad, hoe malser het resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij elke willekeurige keurslager..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zag het maandag bij de Digros in de aanbieding....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon in de supermarkt, als het daar niet is moet je naar een andere winkel gaan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een arie de knaller in de buurt zit is die zeker aan te raden. Goedkoop en goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige supermarkten en de betere slagers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een islamitiche slagerij .