Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waroom de Caprese salade wordt in Nederland geserveerd met pesto, terwijl volgens de originele italiaanse recept pesto hoort niet bij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
790

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat sommige landen de recepten gewoon op hun eigen manier serveren.

Zo zijn er ook landen die als je een cappucino besteld; koffie met slagroom brengen?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het op die manier goed verkoopt, blijkbaar vinden mensen het lekker.

Verder ongetwijfeld omdat pesto goedkoper is dan verse basilicum en ook beter houdbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de officiele intaliaanse boeken horen de gerechten erbij. Pesto is gemaakt uit de ingridenten die bij het recept horen. Ik denk dat het verschil is, en dat bedoel je volgens mij, dat het op z'n italiaans de ingridienten er gewoon los bij gedaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een salade caprese bestaat uit tomaat, mozzarella en verse basilicum. In pesto zit basilicum verwerkt, maar daar houdt de overeenkomst op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, CAPRESE= Tomaat - Mozzarrella kaas - Basilicum.
Pesto = Tomaat(gedroogde kan ook) - Kaas (kan ook met Parmezzaansekaas) - Basilicum. Er zit wel meer in Pesto zoals pitten en olien en wat je zelf nog meer in wil doen..
Dus heb ik ook gelijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding