morgen ben ik jarig en wil gevulde eireren maken, iemand een lekkker idee waarmee ik ze kan vullen ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (7)

Alvast gefeliciteerd Lana!

Porties: 12
6 eieren
1/2 stengel bleekselderij, fijngehakt
1/4 ui, fijngehakt
55 gr mayonaise
zout, naar smaak
1 scheutje hete pepersaus
paprikapoeder, voor garnering
Printvriendelijk
E-mail een vriend
Voeg toe aan Facebook
Voeg toe aan Hyves
Voeg toe aan favorieten
Bereidingswijze
Voorbereiding: 20 minuten | Bereiding: 15 minuten | Extra tijd: 10 minuten, afkoelen
1. Leg de eieren in een klein pannetje en bedek met koud water. Breng aan de kook en haal dan direct van het vuur. Doe de deksel op de pan en laat de koken 10-12 minuten in het hete water staan. Haal uit het water, laat ze afkoelen en pel de eieren.
2. Snij de eieren in de lengte doormidden. Haal het eigeel eruit en doe dit in een middelgrote kom. Pureer dit samen met de selderij, ui, mayonaise, zout en hete pepersaus.
3. Vul de halve eieren met het mengsel. Bestrooi met wat paprikapoeder. Bewaar ze afgedekt in de koelkast tot serveren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 variaties:

Eieren koken,pellen en halveren en de dooiers eruit halen.Eigeel fijnprakken met mayonaise.de gewenste ingredienten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout.Koud wegzetten.
Vullingen:
1 Met tonijn en olijven: 50 gr.gepureerde tonijn door eimengsel mengen en met een plakjes olijf garneren.
2 Met ansjovis: 4 fijngehakte ansjovisfilets met 1 eetlepel kappertjes door het eimengsel doen.Garneer met een opgerolde stukje ansjovis.
3 Met garnalen: 50 gr.grofgehakte garnalen door eimengsel en mengen met 1 theelepel dille en een beetje citroensap.Met een garnaal garneren.
4 Met rauwe ham: 50 gr.fijngehakte ham en 1 eetlepel gesnipperde bieslook door het eimengsel doen.Met aspergepunten garneren.
5 Met gorgonzola: 50 gr.gorgonzola fijnprakken en met eimengsel mengen.Versier het met een reepje tomaat.
6 Met kruiden: 2 eetlepels gehakte kruiden (maak niet uit wat als het maar heel fijn is),1 eetlepel zeer fijngesneden sjalotje en wat mosterd door het eimengsel mengen.Versier het met kervel.
7 Met parmezaanse kaas en tomaat: 1 eetlepel geraspte kaas en een eetlepel ontvelde en fijngesneden tomaat met eimengsel mengen.Garneer met basilicum.
8 Met gerookte forel: 50 gr.gerookte forel fijnprakken en door het eimengsel mengen.Garneer met peterselie.
9 Met gerookte zalm: 50 gr.gerookte zalm fijnsnijden en samen met citroensap en dille bij het eimengsel doen.Garneer met tuinkers.
10 Met kaviaar:het basisrecept in het ei spuiten en garneren met (imitatie)kaviaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevulde eieren zoals mijn oma die vroeger maakte.

Klaar in 25 minuten

Porties: 10

Ingredienten:
6 eieren
mayonaise (naar smaak)
mosterd (1 theelepel)
1/2 ui (zeer fijn gesnipperd)
2-3 augurken (zeer fijn gesnipperd)
peper en zout (uit de molen)
paprikapoeder

Bereidingswijze

1.Kook de eieren tot deze hard gekookt zijn, laat ze vervolgens schrikken onder de koude kraan en laat ze afkoelen in een kom koud water.

2.Na de eieren gepeld te hebben, snij je ze over de lengte half door.

3.Verwijder de bolletjes eigeel en doe deze in een kleine beslagkom.

4.Voeg de ui, augurk, mosterd en een grote lepel mayonaise toe.

5.Prak nu alle ingrediënten goed door elkaar. Indien de massa ietwat droog of korrelig lijkt, kun je wat meer mayonaise toevoegen om het geheel gladder en/of smeuïger te maken.

6.Voeg naar smaak peper en zout toe. Proeven!!
7.Schep nu de eigeelmassa met een kleine lepel terug in de halve eieren. Om genoeg eigeel per ei te hebben, kun je 1 of twee ei-helften ongevuld laten.

8.Tot slot bestrooi je de eieren met een snufje paprikapoeder. Voor de smaak geen echte toevoeging, maar het staat wel erg leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker!!!
Dit kun je mengen met de eidooier; ( per 4 eidooiers)
1)1 eetl.zeer fijn geknipte bieslook, 2 eetl. creme fraiche, 1 eetl. zeer fijn gehakte rode paprika, snufje zout en snufje cayennepeper.

2) 2 eetl. tomatenpuree, 2 eetl. creme fraiche,2 eetl. pestosaus.

3) 4 eetl. verse roomkaas met peper, 1 eetl. mayo,1 eetl.
cognac of vieux,

4) 2 eetl. zeer fijn gesneden gerookte zalmsnippers,1 eetl. creme fraiche, 1½ theel. fijn geknipte dille,1 theel. citroensap,snufje zout, snufje cayenne,

5) 2 eetl. zeer fijn geknipte peterselie, 1 theel.mosterd, 3 eetl. mayo,snufje zout, snufje witte peper,

6) 3 eetl.( door een kunststof zeef) gepureerde avocado met 2 theel. citroensap, 1 eetl. creme fraiche en een snufje kerriepoeder,

7)4 eetl.verse roomkaas met noten, 1 eetl. fijngeraspte wortel,1 eetl. fijngeraspte radijs, snufje zout, snufje peper.

Garnering;

Kruidentakje ( peterselie, dille, kervel),reepje of stukje rode- groene- of gele paprika, roze peperkorrels,partje limoen of citroen,toefje tuinkers, half kerstomaatje,( nep)
kaviaar,gepelde garnaal, snufje paprika- of kerriepoeder,
plakje gevulde olijf, halve walnoot en
amc
12 jaar geleden
Gefeliciteerd!

Het lekkers is natuurlijk gewoon het eigeel zelf met mayo,kerrie,zout peper.
Maar je kunt hem ook leuk opmaken. Wat dacht je van een kuiken of een zwaan?
Je hebt hier een spuitzak voor nodig met een kartel en een ronde,
Spuit voor een kuiken een dopje (rondje) en voor een zwaan een recht opstaande S. dan met een kartel de vleugels en een klein stukje wortel als snavel en komkommer/pijnboompit als oogjes.

Fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigeel mengen met mayonaise, beetje curry en paar drupjes maggi, simpel maar heel lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12 eitjes
eigeel 12 eitjes
3 eetlepels ketjap
1 ui
1 teentje of poeder knoflook
Bakje eiersalade +/- drie eetlepels
mayonaise 2 eetlepels
Paprikapoeder halve thee lepel
uien poeder halve thee lepel
tomaten ketchup

Verder benodigdheden:
Beslag kom
Mixer of vork

Stap 1: eitjes koken en ondertussen 1 klein uitje fijn snipperen.
Stap 2: eitjes pellen door de helft snijen en het eigeel, ketjap, ui, knoflook, eiersalade, mayonaise, paprikapoeder, uienpoeder, in een beslagkom en dat allemaal mengen dan in een spuitzak en die dan mooi in het ei wit doen.
Kunt een boterhamzakje gebruiken en daar een puntje van afknippen.
stap 3: Als laatste een beetje tomatenketchup op het eitje...