Wanneer kan je het beste chocoglazuur over je cake heen doen?

Ik ben een citroencake aan het bakken en wil er naderhand chocoglazuur erover heen doen.
Kan ik het beste doen als deze cake nog warm is of moet ik wachten totdat deze helemaal afgekoeld is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.4K

Het beste antwoord

Altijd doen als het gebak is afgekoeld. Het gebak is dan steviger en zuigt de glazuur niet meer op. De glazuur-/chocoladelaag blijft dan steviger- en mooier liggen.
Hij blijft ook dikker omdat hij door de warme ondergrond niet meer smelt en dunner blijft.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan beter wachten tot de cake is afgekoeld, anders duurt het erg lang voordat de glazuur gestold is.

Toegevoegd na 4 minuten:
en het glazuur glijdt dan mogelijk van de cake af voordat hij hard is..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je plaats hebt in je vriezer zet de taart dan 20 a30 min in de vriezer zodat hij door en door koud is zet hem dan op een rooster met een bakblik er onder en giet dan de chocoglazuur er over ,laat uitlekken het glazuur hecht zich sneller op de koude taart en het overtollige chocoglazuur ligt op de bakplaat