Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kan je het beste chocoglazuur over je cake heen doen?

Ik ben een citroencake aan het bakken en wil er naderhand chocoglazuur erover heen doen.
Kan ik het beste doen als deze cake nog warm is of moet ik wachten totdat deze helemaal afgekoeld is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Altijd doen als het gebak is afgekoeld. Het gebak is dan steviger en zuigt de glazuur niet meer op. De glazuur-/chocoladelaag blijft dan steviger- en mooier liggen.
Hij blijft ook dikker omdat hij door de warme ondergrond niet meer smelt en dunner blijft.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan beter wachten tot de cake is afgekoeld, anders duurt het erg lang voordat de glazuur gestold is.

Toegevoegd na 4 minuten:
en het glazuur glijdt dan mogelijk van de cake af voordat hij hard is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je plaats hebt in je vriezer zet de taart dan 20 a30 min in de vriezer zodat hij door en door koud is zet hem dan op een rooster met een bakblik er onder en giet dan de chocoglazuur er over ,laat uitlekken het glazuur hecht zich sneller op de koude taart en het overtollige chocoglazuur ligt op de bakplaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding