Is het terecht als ik klaag bij tefal?

ik heb een klein bakpannetje gekocht van tefal met anti aanbak laag. maar de steel is te zwaar. dus valt het pannetje steeds om. in elk geval bij mijn gasfornuis. soms blijft die wel staan. maar als ik de enige ben die er last van heeft vind ik klagen niet goed. of toch wel? ik klaag niet graag. kent u dat probleem? en het kan worden opgelost als er een gewichtje aan de andere kant zou zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je de pan al eens op een ander fornuis uitgeprobeerd? Bij familie of buren bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. dat nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop dat ik het bonnetje nog heb.
het komt wel van de blokker ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je zo'n ijzeren geval op de brander zet, zodat het sta-vlak stabieler wordt en kleine pannetjes beter blijven staan?
Ik kan niet op de naam van het gevalletje komen, vandaar deze moeilijke omschrijving. Kan je ook bij de Blokker kopen en kost een paar euro.

Het beste antwoord

Je kan altijd je verhaal bij Tefal doen. Niet een officiele klacht maar echt gewoon je verhaal. Vraag of zij er al meer mensen over gehoord hebben en leg de tip van het gewichtje aan hen voor.

Dit zullen ze alleen maar op prijs stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Terug naar de winkel met je pan en bonnetje.
Gewoon omruilen of je geld terug vragen.
Daar heb je recht op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Pruts, ik denk echt dat het aan jouw fornuis ligt. Dus Tefal zal in jouw geval niet coulant zijn. Misschien kan je het te zware handvat vervangen of verlichten, je bent handig genoeg.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ik ging klagen ging ik de pan voor de zekerheid even uitproberen op een ander fornuis. Dat van de buren bijvoorbeeld.

Als het probleem ook daar blijkt te bestaan zou ik zeker een kansje wagen.
Fabrikanten zien klachten tegenwoordig voor wat ze zijn.. een kans om je product te verbeteren en je klant tevreden te houden.

Je kunt m hier melden, en meteen even checken of er al een andere melding van gemaakt is.

http://www.klachtenoplossing.nl/tefal/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk artikel dat je koopt moet volgens de wet de eigenschappen bezitten die de koper volgens de overeenkomst mocht verwachten. Bij een steelpannetje mag je verwachten dat het blijft staan als je het leeg neerzet. Je klaagt daarom geheel terecht. Je moet echter bij de verkoper, de winkel waar je het hebt gekocht, klagen en niet bij de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik heb ook zo'n steelpannetje met die neiging.
Op een elektrische kookplaat geeft het geen probleem, maar bij een gasfornuis moet je de steel precies boven de steun zetten; zet je de steel tussen twee steunen in dan valt het pannetje om.
De fabrikant zal dus zeggen dat het niet aan het pannetje maar aan het fornuis ligt, m.a.w. je hebt waarschijnlijk geen poot om op te staan.
Maar als je graag wat versleutelt aan Tefalfabrikanten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het pannetje tenminste ook ergens anders even uitproberen op een horizontaal vlak.
kijk je fornuis dus ook even na
Het lijkt me sterk dat een pan van tefal qua design fout is

maar je kun tefal wellicht vragen of er een fabrieksfout is wellicht is het handvat te zwaar ?
dat kan dus een productiefout zijn en dat willen ze toch wel graag weten lijkt mij.
14 jaar geleden
Ga zeker met je klacht naar Tefal. Als zij niet weten wat er evt. mis is met hun producten krijgen ze ook niet de kans het op te lossen. Klagen is niet altijd vervelend maar kan ook zeer functioneel zijn. Zeg het netjes en zoek samen naar een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zeker even laten weten dat je ontevreden bent, misschien heb je een pan met een productiefoutje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem bij twee kleine Tefal pannen. Wanneer het handvat recht boven een steun van het fornuis staat is er niks aan de hand. Staat het iets schuin, valt hij van het fornuis. Dat is een probleem die hebben ze bij diverse series omdat ze esthetisch gezien de handvatten over een serie gelijk willen houden. Ik vond het de moeite van het klagen niet waard omdat het alternatief is voor een ander merk te gaan. Ik vind de verdere kwaliteit van de pannen echter goed genoeg om dit probleem enigszins te negeren.

Of je moet klagen is dus geheel aan jezelf. Je staat volledig in je recht, maar verwacht niet dat ze de hele serie voor je aan gaan passen. Dus op zijn best krijg je die paar euro's terug en mag je op zoek naar iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook zoiets gehad met een tefal pan ik heb toen contact gehad met tefal en deze hebben alles genoteerd en toen na een week of 2 had ik onverwacht een koerier aan de deur met een aantal nieuwe pannen van een andere serie van tefal deze heb ik geschonken gekregen van tefal met hun exucces erbij dus gewoon tefal contacten ik zal proberen of ik de brief nog kan vinden die ik ze gestuurd heb dan zal ik je die toedoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het inderdaad ook bij mijn kleine Tefal pannetje, net als in een eerder antwoord gegeven; het pannetje niet tussen de dragers zetten, maar precies boven een drager. Heb ook zo'n zelfde pannetje van BK, die blijft wel goed staan.