hoe maak ik goulash soep

ik ben het zat om blikken warm te maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allerhande heeft een hele fijn site, waar je recepten op kan zoeken. Zo ook de goulash soep.
Succes Bronnen:
- http://www.ah.nl/recepten/recept?id=377962&rq=goulashsoep

Het beste antwoord

Ingrediënten
rundsstoofvlees, 500 tot 600 gr
uien, 4 a 5 stuks
paprika, 2 stuks naar keuze
tomaten, 4 stuks
aardappelen, 4 a 5 stuks (dikke)
knoflook, 3 teentjes
vleesbouillon, 2 liter
tomatenpuree, 2 potjes van 70 gr.
paprikapoeder, 1 afgestreken theelepel
komijn, 1 1/2 theelepel
zout, 1 afgestreken theelepel
peper, 1 afgestreken theelepel
marjolijn, ½ theelepel

Hak de uien fijn en bak ze een vijftal minuten zachtjes in wat olijfolie aan totdat ze gelig van kleur zijn.
Snijd het rundsstoofvlees in kleine dobbelsteentjes en voeg ze bij de uien en laat ze vijf minuten meestoven. Voeg paprika, zout, peper, komijn en marjolein toe en roer goed om. Voeg de bouillon toe en laat alles onder een gesloten deksel 1 uurtje zachtjes koken.

Snijd de paprika's in tweeen, ontdoe ze van de zaden en snijd ze in dobbelsteentjes van ongeveer 2 a 3 centimeter. Halveer de tomaten en haal de pitten eruit. Snij de tomaten in dobbelsteentjes. Schil de aardappelen en snijd er blokjes van niet dikker als je pink.
Voeg na een uur de paprika's, aardappelen en de tomaten bij de rest. Voeg de tomatenpuree erbij en roer alles goed om tot als men een mooie rode kleur heeft bekomen.
Laat alles nog 30 minuten koken. Klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig, ik ga het ook eens proberen!

Andere antwoorden (3)

Het maken van goulash soep is heel eenvoudig de basis is runderbouillon en dan van alles wat je lekker vindt mag ook soepballetjes zijn en alle soorten groente het is namelijk een armelui soep die vooral door boeren werd gegeten en die mensen hadden erg weinig geld deden daarom wat er voorhande was erin het gehakt is het liefste rund maar mag ook h.o.h zijn paprika poeder wnz enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echte Hongaarse/Roemeense goulashsoep
Ingrediënten voor 4 personen

* 400 gram doorregen borstlappen
* stuk hamschijf
* 2 teentjes knoflook
* stuk knolselderij
* 50 gram boter of reuzel
* 1 eetlepel bloem
* 2 grote (rode) uien
* 1 rode paprika
* 3 tomaten
* half pakje 'tomato fritto' (van Heinz)
* 1 eetlepel milde paprika poeder
* eventueel 1 theelepel scherpe paprikapoeder of sambal toe
* 1 theelepel kummel
* 1,25 liter water
* 1 eetlepel zout
* 4 aardappels, in stukken

Bereiding:
Snijd het vlees in stukken.
Snijd de paprika en de uien in stukken.
Maak de boter of reuzel heet en bak hierin het vlees bruin.
Voeg de gesnipperde ui toe.
Bestrooi het geheel met de bloem.
Laat het op een matig vuur kleuren.
Voeg dan de tomato fritto, knoflook, kummel en paprikapoeder toe.
Giet er dan 1,25 liter water bij (voor gewone goulash wat minder water).
Voeg de hamschijf erbij.
Als het water weer kookt, de tomaten in stukken erin.
Doe het deksel op de pan en laat de soep ongeveer 3 uur trekken.
Af en toe roeren.
Het laatste half uur de stukken aardappel erbij doen.
Hierdoor bind de soep.
Zout naar smaak erbij (circa een eetlepel)
Laat het zo verder garen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een echt lekkere goedgevulde maaltijd goulash soep;

Neem een grote soeppan.
Doe hierin wat olie en maak het heet.
Bak hierin blokjes gerookt spek goudgeel en doe er 1 grote gesnipperde ui en 2 teentjes gehakte knoflook bij.
Bak alles glazig en niet bruin.

Bestuif blokjes rundvlees (riblappen) met wat bloem, zodat ze zo'n beetje bedekt zijn en doe ze bij de spek/uien.
Doe er dan 2 verkruimelde rundvleesbouillon tabletten bij en onder veel omscheppen bak je het vlees snel bruin.
Doe er 1 blikje tomatenpuree bij en bak het even mee met een schepje suiker.
Het aanzetsel van de bloem, lost straks weer op als je er vloeistof bij doet.
Als het vlees bruin is, doe je er zo'n 300 cl. heet water bij en dan stoof je alles op klein vuur een half uurtje.

Doe er nu aardappelblokjes, preiringetjes, paprikablokjes,
tomatenblokjes, pikant- en mild paprikapoeder en tijm bij.
Doe er zo'n 1½ l. heet water bij en laat alles ca. 40 min. zachtjes pruttelen.
Nu kan je de soep evtl. nog binden met wat aangeroerde maizena. Als laatste proef je even en kruid dan na met zout, peper, suiker, azijn en een klein glaasje madeira of rode wijn. Ik vind zelf rode Port ook lekker erdoor, maar dat moet je net in huis hebben.

Lekker met vers boerenbrood of knapperig stokbrood.
amc