recept voor een chocolade taart!

Ik zou heel graag een heerlijke grote chocolade taart maken met echte stukjes lekkere chocolade erin!! weet een van jullie misschien een makkelijk recept? thanx :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (7)

Ingrediënten
225 g zelfrijzend bakmeel (pak 500 g)
4 el cacaopoeder (pakje 250 g)
175 g witte basterdsuiker
100 g boter
2 tabletten pure chocolade 72% (a 100 g), grof gehakt
1 blikje gecondenseerde melk (397 g)
2 eieren, losgeklopt
150 g melkchocolade, in kleine stukjes
1 beker slagroom (250 ml)
.

Materialen
bakpapier, springvorm doorsnede ca. 20 cm
..

Bereiden

1. Bekleed de ingevette springvormbodem met bakpapier. Verwarm de oven voor op 175 °C. Zeef het bakmeel, de cacao en een mespunt zout in een kom. Doe de suiker, de boter, 1 tablet pure chocolade en 100 ml kokend water in een pan. Voeg de melk toe. Verwarm op laag vuur tot een gladde massa. Voeg toe aan het bakmeel in de kom en roer tot een stevig geheel. Roer de eieren erdoor. Schenk in de ingevette vorm en bak ca. 55 min. in het midden van de oven. Controleer de gaarheid door een satéprikker in het midden van de taart te steken. Is hij droog, dan is de taart gaar. 2. Doe ondertussen de rest van de chocolade in een kom. Verhit de slagroom tegen de kook aan, schenk in de kom en los de chocolade er al roerend in op. Klop daarna met een mixer tot een glanzende massa. 3. Neem de taart uit de oven en laat 30 min. afkoelen in de vorm. Verwijder de vorm en laat in ca. 1 1/2 uur volledig afkoelen. Laat ondertussen het chocolademengsel op kamertemperatuur opstijven. 4. Snijd de taart horizontaal doormidden. Bestrijk de bovenkant van beide helften met het chocolademengsel. Leg de helften op elkaar.

In de bron nog meer recepten!
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een taart, dit is zo ouderwets lekker, mijn moeder maakte het heel veel.
Eens wat anders en echt smullen.

http://www.smulweb.nl/1370469/koken/recept/Ouderwetse-arretjescake
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BEN&JERRY'S, heb ik eens gemaakt met een super lief vriendinnetje van me en toen hebben we 'm opgegeten tijdens een vreetkick
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocoladetaart.

Ingrediënten: voor 12 personen
*200 gr. bittere Chocolade (cacaogehalte minstens 70 %), in stukjes
*200 gr. ongezouten Roomboter
*300 gr. fijne Kristalsuiker
*6 Eieren
*100 gr. Bloem

Hulpmiddelen:
Springvorm 22 cm.

Bereidingswijze:
1. Breng in een grote pan water aan de kook, zet het vuur laag en hang hierin een kleinere pan. De bodems mogen elkaar niet raken !. Laat in de kleinere pan de chocolade met de boter, al roerend, smelten. Verwarm intussen de oven op 180 graden.
2.Meng in een andere kom de suiker, met de eieren en de bloem. Schep er het vloeibare chocolade-mengsel voorzichtig door, meng en doe het geheel over in de springvorm. Zet de taart vervolgens een 40-tal. min. in de oven. Smakelijk !

Serveertips:
Laat even afkoelen vóór opdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is misschien wel iets.
Maar ik heb een vriendin die heel goed chocolade cake kan bakken . en die is ook lekker.
misschien helpt ze je daar wel mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Nadien,
op www.chocoladeverslaving.nl staan allerlei heerlijke recepten, kijk op onderstaande bron voor alle chocolade taarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze klassieke, elegante taart is lekker voor een grote groep. De aangegeven hoeveelheden zijn voldoende voor 3 cakelagen en u kunt ze naar wens glaceren, of met room en/of fruit garneren alvorens de cakelagen op elkaar te leggen.

Ingrediënten

475 ml kokend water

75 gr cacaopoeder

350 gr witte bloem

2 theelepels baksoda

1/2 theelepel bakpoeder

1/2 theelepel zout

225 gr boter, op kamertemperatuur

450 gr suiker

4 eieren

1 1/2 theelepel vanille-extract

Bereidingswijze
1. De oven voorverwarmen op 180°C/gasstand 4. 3 ronde cakevormen van 23 cm invetten.

2. In een middelgrote kom het kokende water over de cacaopoeder schenken en tot een gladde saus roeren. Laten afkoelen. Bloem, baksoda, bakpoeder en zout in een kom zeven en apart zetten.

3. In een grote kom boter en suiker licht en luchtig opkloppen. Eieren er 1 voor 1 doorheen kloppen, en vervolgens de vanille. Het bloemmengsel afwisselend met de chocoladesaus toevoegen en het beslag gelijkmatig over de 3 ingevette cakevormen verdelen.

4. 25-30 minuten in de voorverwarmde oven bakken. Laten afkoelen alvorens de bovenkanten te glazuren en de cakes op elkaar te leggen.

smakelijk