kan je macaron ook met vloeibaar boter maken?

Ik wil graag macaron maken maar heb alleen vloeibaar boter in huis kan ik dit ook gebruiken of moet dit persee vast boter zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Amadea
11 jaar geleden
Vloeibare boter kan je niet romig kloppen; daar heb je echt zachte boter voor nodig. Dus denk ik dat het niet kan.
Antoni
11 jaar geleden
Voor de vulling van macarons heb je niet per se boter nodig -voor de koekjes van de macaron sowieso helemaal niet-: je kan ook slagroom gebruiken voor de vulling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vloeibare boter? Ik koop het altijd in pakjes. Of bedoel je surrogaatboter, oftewel margarine? Zonde qua smaak...
Amadea
11 jaar geleden
Er is tegenwoordig vloeibare boter, in een plastic fles. Van Becel, Blue Band, en bijvoorbeeld http://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&source=promofolder_nl%2Fn_albhei%2Factive%2F%2Fn_albhei008n0000014.jpg&width=275
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Amadea
Dat is geen boter, dat is wat Keesvi bedoeld met surrogaatboter. Er is maar 1 soort boter en dat is Roomboter. De rest is nep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik noem dat vettige spul in die plastic knijpflessen ook wel plantenzweet, maar boter? Dacht het niet...

Antwoorden (3)

Dat kan perfect maar de smaak zit niet goed, ik heb het eens foutievelijk zo gedaan.
Op onderstaande link vindt u een paar recepten.
Smakelijk en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wat bedoel je met dat de smaak niet goed zit? Het lijkt me dat het dan niet zo perfect is....
je hebt geen boter nodig als je ganache maakt dit kan ook met donkere chocolade
Witte chocolade ganache
300 ml room
50 g suiker
575 g witte chocolade
Breng de room met de suiker aan de kook. Meng de chocolade door de room, haal de pan van het vuur en laat rustig smelten. Schep de ganache in een spuitzak en laat in de koelkast opstijven
dit spuit je dan tussen de macarons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je de boter voor de vulling nodig hebt? In de macarons zelf zit nl. geen boter verwerkt. Je kunt ook een uitstekende vulling maken zonder boter.
Bijv. deze citroencrème, die er leuk uitziet wanneer je enkele druppels gele kleurstof
aan het eiwitdeeg toevoegt, vlak voor je de spuitzak ermee vult.
De crème maak je zo;
rasp de schil van 3 biologische citroenen en doe ze in een pan met het citroensap en 1 eetl. maizena. Roer er 140 gr. suiker door en kook alles op laag vuur.
Klop 3 eieren en voeg ze toe aan het citroenmengsel. Zet het vuur iets hoger, tot medium en kook alles onder voortdurend roeren tot alles dikker wordt, ca. 4 min. duurt dat. Haal deze crème dan van het vuur en vul het in een schone pot als je hem wilt bewaren. Zet na het afkoelen in de koelkast en deze blijft dan ong. 1 week goed.
Of besmeer er je macarons mee als sandwich vulling.
Ook kun je ze gewoon vullen met een lekkere jam. Is ook leuk bij een bijv. rode macaron door kleurstof en de vulling van bijv. frambozenjam.
Macarons zien er altijd zo gezellig uit met een of verschillende kleurstofjes toegevoegd. Een botercrème vind ik zelf wat zwaar bij macarons en vloeibare boter werkt niet zoals een vaste boter. Zowel in smaak als structuur is het minder.
amc