Wat is een pan met een dikke bodem?

In recepten wordt regelmatig geadviseerd een pan met een dikke bodem te gebruiken. Zijn dit pannen zoals een koekenpan of hapjespan, of zijn pannen met dikke bodem van een aparte soort?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.4K

Antwoorden (3)

De meeste supermarkt / ikea hapjes / koekepannen hebben geen dikke bodem. Het gaat er bij deze pannen om dat de warmte verdeelt wordt, en de pand rustig warm kan worden. Het is exact wat er in staat: Een pan met een dikkere bodem. Je merkt het meteen als je de pan oppakt: Deze is zwaarder dan je op het oog zou inschatten.

Toegevoegd na 32 seconden:
Zelf gebruiken we naast een zeer zware hapjespan, ook vaak gietijzeren pannen als om dikke bodem gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze worden voornamelijk gebruikt voor het maken van stoofgerechten en curry's . De pannen van Le Creuset zijn hier zeer geschikt voor. De dikke bodem zorgt er ook voor dat het gerecht minder snel aanbrandt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik met succes de pannen van Le Creuset, dikke bodems en gemaakt van geëmailleerd ijzer waardoor je een goede hitte verspreiding krijg. het gaat nooit mis; maar er zijn ook goede andere merken. kijk maar eens in een kookwinkel. Le Creuset zijn prijzig maar ik gebruik ze al tientallen jaren.