Wat is een lekker, makkelijk en snel klaargemaakt (gezond)ontbijtje?

Ik ben geen ervaren ontbijt liefhebber, maar wil dat wel worden zodat ik s'ochtends meteen de dag goed begin. Dus daarom de vraag: wat is een lekker, makkelijk en snel gemaakt gezond ontbijtje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik moet werken, 4 dagen per week, begin om half 8
's ochtends, dan vind ik het nog te vroeg om thuis te ontbijten. Dan neem ik behalve de lunchboterhammen ook ontbijtbrood mee en start ik de werkdag met een boterham bij de eerste kop koffie/thee. Bevalt goed, dan is ook die tandpastasmaak inmiddels weggetrokken.

Antwoorden (12)

Een kom magere yoghurt met muesli vind ik zelf altijd lekker.

Toegevoegd na 40 seconden:
Met uiteraard een kopje thee erbij.
Ik neem altijd Zonnatura muesli, deze is rijkgevuld met noten en vruchten, maar zonder suiker.
13 jaar geleden
En als je van warm houdt; een bord havermoutpap. Heel voedzaam en boordevol vezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een simpele bruine boterham met kaas. Vind ik persoonlijk heerlijk, ligt ook maar net aan je smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heerlijk en dan met oude kaas. +
- yoghurt met vers fruit en muesli
- een geroosterde boterham met jam of kaas
- een kopje thee met een beschuit
- verse jus d'orange (kun je de avond ervoor al persen)
- een gekookt eitje
- hero fruitontbijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lekker plakje volkorenbrood met kaas of pindakaas, kopje koffie of thee en een stukje fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mik elke ochtend een banaan, kiwi, aardbeien, bessen, bramen en frambozen met karnemelk en sinaasappelsap in de blender (1 liter voor 2 personen). In het winterseizoen gebruik ik ook weleens ingevroren zomerfruit (bijv. verkrijgbaar bij AH), dat ik vooraf laat ontdooien.

Klokt lekker weg, geeft voldoende energie tot aan de lunch, gelijk je portie fruit en vitamines en vezels en andere gezonde stoffen binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men moet vroeg opstaan om van het ontbijt te genieten.
Neem de tijd om brood te ontdooien en te beleggen,
Zonodig een eitje er bij en koffie, thee of melk.
Yoghurt met muesli of een ontbijtdrank zijn ook opties.
Een paar Wasa knackers zijn handig als men minder tijd heeft
om brood te ontdooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Brood ontdooien? Hoeveel mensen doen dat? Vers brood is toch veel beter?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bakker zit niet een de buurt, en heb ik eigenlijk ook echt geen tijd voor. (En nee die tijd ga ik ook niet maken om 6u sochtends) dusss erg lekker idee! Maar helaas niet mogelijk voor mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, en wat is er mis met brood ontdooien? Niet meer als normaal. Tis geen modetrend om "tegenwoordig naar de bakker te gaan ipv ontdooien.." Misschien dat jy die tyd hebt, maar ik niet.
Een lekkere tosti ham - kaas .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak vaak yoghurtkaas en daarvoor neem ik een koffiefilterhouder, doe er een filterzakje is en zet hem op een mok of schaaltje. Doe er magere yoghurt in, dek alles af en zet hem de avond ervoor alvast in de koelkast om uit te lekken. Een soort hangop dus. Heerlijk op een knapperig volkorenbroodje of doorgesneden bagel smeren en een klodder lekkere jam (vooral rozenbotteljam is er lekker bij) en 'de deksel' erop. Ik koop soms een zak bagels en vries ze in, in een hersluitbare zak. Ik haal er een uit als ik de yoghurt in de koelkast zet. Lekker met een schaaltje vanillekwark en schijfjes perzik erop. Ik drink er meestal thee bij.

Ik maak zelf muesli van;
125 gr. havermoutvlokken,
60 gr. gedroogde abrikozen fijngesneden,
60 gr. bananenchips,
25 gr. pompoen-of zonnebloempitten.
Ik meng alles en doe het in een luchtdichte bewaardoos.
het is voldoende voor 10 porties en blijft dagenlang goed.
Soms doe ik er rozijntjes bij of stukjes gehakte noten en soms heb ik behoefte om er stukjes chocolade doorheen te doen.

Ik maak ook wel een smoothie van 1 mango. 1 kiwi, 1 banaan, stukjes ananas, ½ ltr. magere yoghurt en doe het met ijsblokjes in de keukenmachine. Wat ik overhoud vries ik in en ontdooi het 30-60 sec.in de magnetron. Goed roeren, dit gaat prima.

Ook lekker is ricotta met een klodder jam en plakjes fruit (perzik, nectarine, appel of sinaasappel op een bordje apart naast elkaar en dan driehoekjes geroosterd rozijnenbrood erdoorheen halen. Mmm!
Lekker met een mok warme vanillemelk, (melk met vanilleextract en basterdsuiker even in de magnetron opwarmen.

Als het snel moet neem ik altijd een granenreep en een schaaltje fruit of yoghurt met bosbessen. Maak wel altijd thee erbij, maar soms neem ik vruchtensap.

Hoofdzaak is in elk geval granen, zuivel en fruit om de dag goed te beginnen!
amc
13 jaar geleden
een kom brinta lekker en snel klaar doe melk in een soepkom 1 minuut 50 in de magnetron brinta er in beetje suiker en eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een smoothie, lekkere yoghurt met een scheutje sap erdoorheen, bijvoorbeeld jus d orange uit pak, daar houd je het wel even mee uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel simpel:
2 volkoren boterhammen even roosteren
af laten koelen
beetje room-boter erop
naar smaak besmeren met appelstroop
selleriesalade, eiersalade of jam
mmmm, met een kop thee zonder suiker oid erbij
en: dan begin je je dag echt wel goed!!!