Wat kun je met oude witte en bruine broodjes doen? Kun je deze verwerken tot iets lekkers?

Van sneetjes brood kun je bijv. tosti's e.d. maken, maar wat kan je met bolletjes doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik wel eens doe is het bolletje iets nat maken en dan in de broodrooster.

Bolletjes doormidden snijden. Beetje induwen. Pizza-quick erop smeren,geraspte kaas erover en in de hapjespan opwarmen.

- Doormidden snijden, beide helften beleggen met wat gekruid gehakt en bestrooien met geraspte kaas. Het gehakt bruin en gaar laten worden in de oven. - Als ik na een feestje restjes (stok)brood en Franse kaas over heb, verwerk ik deze vaak tot een snelle maar lekkere ovenschotel. Brood en kaas in grove stukken snijden en in een ovenschaal door elkaar mengen. Eventueel kun je er nog een losgeklopt ei over verdelen om het brood wat smeuïger te maken. Ongeveer 20 minuutjes in een oven van 180 graden bruin laten worden en gratineren. Met een lekkere salade ernaast heb je een goedkope, snelle en bovendien vegetarische maaltijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100