Ik ben mijn witlof quiche recept kwijt uit het blad delicious, wie kan mij hieraan helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

ik weet niet of je deze bedoelt,maar deze quiche komt uit delicious
1 el olijfolie
2 el boter
5 kleine rode uien, geschild, in kwarten
3 kleine stronkjes witlof, in kwarten
250 g pompoen (liefst butternut), geschild, in schijfjes van 1 cm dik
250 g knolselderij, geschild, in staafjes van 1 x 3 cm
3 el vloeibare honing
glaasje witte wijn
1 el verse of ½ el gedroogde tijm
100 ml hete groentebouillon
1 el balsamico-azijn
versgemalen zout en peper
100 g verse of bevroren cranberry`s
150 smeuïge kaas (bijv Taleggio), in blokjes van 1 cm
300 g bladerdeeg

Quichevorm van 25 cm ø, ingevet

Voorbereiding
Verhit olie en boter in een stevige koekenpan en fruit de ui en witlof in ca 6 min goudbruin.
Schep de groenten op een bord en doe de pompoen en knolselderij in de pan.
Bedruip met honing en schud de pan, zodat de groenten geglaceerd worden.
Laat 3 min zachtjes bakken, giet de wijn erbij en laat kort inkoken.
Doe ui en witlof terug in de pan met de tijm, bouillon, balsamico en zout en peper.
Laat ca 10 min garen tot de groenten zacht zijn en de kookvloeistof op siroop lijkt.

Bereidingswijze
Verwam de oven op 200°C.
Schep een deel van de groenten en siroop in de quichevorm.
Verdeel de cranberry`s en kaasblokjes ertussen.
Eindig met de rest van de groenten en druk alles licht aan. Rol het bladerdeeg uit op een met bloem bestoven werkvlak en snij ( bijv met behulp van een bord) een passend deksel. Leg het deeg op de taart en geef hier en daar een sneetje om stoom te laten ontsnappen.
Bak de taart in ca 35 min gaar en goudbruin.

Serveertips
Laat enkele min afkoelen en serveer warm of op kamertemperatuur.
Bronnen: