kun je de schillen van de asperges verwerken in de soep of moet je ze er uit zeven?

Ik ben aspergeschillen aan het koken voor soep en ik vraag me af of je de schillen gewoon kan mee pureren? Of is het altijd de bedoeling om de soep te zeven, dus de schillen na het koken weg te gooien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.9K

Het beste antwoord

De schillen gebruik je alleen om smaak mee te geven aan de soep. Na het meetrekken moet je ze weggooien.
Ze zijn te taai en vezelig om zo te eten. Zelfs al zou je ze pureren, zo'n vezeltje daar blijf je op kauwen. Is niet lekker!
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zou de schillen en de kontjes er uit zeven, die zijn zo vezelig dat ze de soep niet lekkerder maken.
11 jaar geleden
Wordt niet aangeraden:

http://www.smulweb.nl/recepten/124784/Ouderwetse-aspergesoep
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De schillen en stelen van asperges kun je verwerken in soep. Voor heldere aspergebouillon zet je ze op met 500 ml water (of bouillon). Breng aan de kook, laat kort trekken en druk door een zeef. Of laat de schillen mee trekken met kant en klare soep.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.elle.nl/eten/recepten/Klassieke-Asperges