Wat is jouw geheim om eten ECHT KNAPPERIG te krijgen?

en niet stevig, taai of oud? maar echt, vers, krakerig knappend?
of dat nou het velletje van de kip is, of toast, en elk ander knapperig iets wat je kunt bedenken.

Bij ons wordt het zelden knapperig, dus wij willen graag meer weten!
Kom maar op met die keukengeheimen! :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Zo heet en snel mogelijk bereiden! zeker niet te lang op een lage temperatuur, wordt het slap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb nog een losse ouderwetse gril die je op het aanrecht zet,en dan een kipje aan het spit,alle vet loopt eruit en het vel wordt lekker knapperig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed kruiden (en vooral niet te zuinig met vet ; da's natuurlijk niet gezond, maar wel lekker knapperig), en dan lekker in de oven. Ook in de frituurpan kun je eten nog echt lekker knapperig krijgen.
Temperatuur mag neit te hoog zijn natuurlijk, dan verbrandt het, maar zeker ook niet te laat.

Mijn kip uit de oven (met Duitse kruiden voor Knusprichees Brathaenchen aangemaakt met olie ipv water en natuurlijk met vel ) is heerlijk knapperig, net als het korstje op de ovenschotel met kaas (minimaal 40+), paneermeel en een beetje (echte) boter, of de tosti's uit de koekenpan.

Nee, lekker knapperig gaat in de regel niet echt heel goed samen met light, slank, en gezond, maar het hoeft dan ook natuurlijk niet per se elke dág.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okay, meer + in de kaas zal wonderen gaan doen hoop ik. Al eet ik maar 1 keer per jaar knapperig, ik moet en ik zal nu iets knapperig bakken... :-))
De allerlekkerste gebraden kip (4 personen) met een knapperig velletje.

1 scharrelkip van ruim een kilo
3 handen verse kruiden (peterselie, marjolein, basilicum)
4 eetlepels olijfolie
1 citroen
4 laurierblaadjes
2 takjes rozemarijn
Zet een braadslee in de oven en verwarm die op 225 graden. Was de kip van binnen en van buiten en dep goed droog met keukenpapier. Wrijf de buikholte in met zout.
Hak de kruiden, hoeft niet overdreven fijn. Pak een puntje van het vel op de borst en trek dat voorzichtig omhoog, steek je vingers tussen het vel en het borstvlees en maak ze voorzichtig van elkaar los. Strooi er wat zout in en prop er het grootste deel van de gehakte kruiden in en een drupje olijfolie. Trek het vel zo goed mogelijk weer naar beneden zodat alle vlees bedekt wordt.

Snijd de citroen doormidden en doe die met de rozemarijn en de laurier in de buikholte (Je kunt dat ook niet doen, dan wordt de kip toch lekker).

Snijd de poten, zowel de drumsticks als de dijen, in – dan worden die sneller gaar, anders is het borstvlees al droog terwijl de poten nog weerbarstig zijn. Wrijf de inkepingen in met de rest van het kruidenmengsel. Wrijf de hele kip in met wat olijfolie en een beetje zout.

Neem de braadslee uit de oven en leg de kip erin met de borst naar beneden. Zet 5 minuten terug in de oven, en draai hem dan op de andere borstkant. Weer 5 minuten bakken, dan de kip helemaal omdraaien. Braad ‘m zo een uur.

Dit is de allerlekkerste kip.

Smakelijk eten!