Wie weet er een lekker en makkelijk recept voor een eenpansgerecht met kipfilet?

Wil vanavond zoiets gaan maken maar heb geen inspiratie.
Wie heeft een toprecept?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom bij je eten +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens zuurkool met ananas en kipfilet gemaakt; is te eenvoudig voor een recept, maar wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat weet ik wel. En nog wel hele lekkere ook. Vertel maar eerst wat voor eter je bent.

Het beste antwoord

Kip met venkel 2 pers.

200 gr. kipfilet
750 gr venkel
1 grote ui
teentje knoflook
glas witte wijn
glas water
kippenbouillon tablet
zout en peper

- Snij de kipfilet in kleine brokjes en bak deze rondom lekker bruin.
- Haal de kip uit de pan en voeg, indien nodig, nog wat olie toe.
- snij de venkel in reepjes en de ui in grove stukken en roerbak deze in het vet vd kip.
- Doe er peper en het kippenbouillontablet bij en event. zout, of een extra tablet.
- voeg hier een half klein flesje witte wijn en het water aan toe, en een geperst knoflook teentje .
- stoof dit beetgaar en op het laatst pas de kip erbij roeren, zo blijft de kip, zijn kipsmaak behouden.

Wij eten hier altijd rijst bij, erug lekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me lekker, alleen hou ik niet van venkel. Heb je een idee voor een andere groente, ipv venkel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het ook maken met bleekselderij en een handje rozijnen, ipv venkel en uien, de rest blijft dan hetzelfde.
Ik zou wel iets minder wijn en water nemen dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank Loes, wat een charmante nieuwe avatar heb je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ja, ik heb mijn kerstbontje maar weer uit de mottenballen getrokken, dank je wel voor het compliment :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmm lekker, maar dan met bleekselderij, ipv Venkel.
+ 10!

Andere antwoorden (12)

Mihoen!

[kijk even op de verpakking of je roerbak mie moet weken vantevoren)
Je bakt de in stukjes gesneden kipfilet in een wok aan met een uitje, knoflook. Voeg groente toe (wortelreepjes, paprika, prei) en ketjap en sambal (Of eventueel een pakje uit de winkel met kruidenmix). Roerbak het geheel. Gooi zodra de groente je juiste gaarheid voor jou heeft bereikt een of twee eieren in het mengels, en blijf roeren tot deze gestolt zijn. Meng de mie er doorheen.. Smullen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fruit lekker veel ui.
kipfilet in stukjes erbij, en laten garen.
op het laatst in stukken gesneden perziken uit blik er bij, en een flinke lepel sambal.
lekker bij rijst.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm lekker +
Rieneke1
14 jaar geleden
ik wist niet dat het pilav heette;p
Haha, ik maak altijd kip à la Dounja, zoals dat bij ons heet. Je kunt er alles ingooien.
De basis is als volgt:
Kipfilet in blokjes snijden. Een mengsel maken van bloem en kipkruiden (Verstegen) en daar de kip doorhalen.
Kip aanbakken in (room)boter. Als de blokjes rondom bruin zijn dan een pakje room toevoegen en nog een minuut of 10 laten sudderen.
Wil je er groenten (paprika, champignons, courgette, broccoli, of wat je lekker vindt) bij doen dan kan dat voor het toevoegen van de room. De room dan pas toevoegen als alles (bijna) gaar is.
Als laatste kun je er gekookte rijst aan toevoegen.

Mijn kinderen (en ikzelf ook) zijn er dol op!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip in reepjes, wokken met rode pastacurrie. Intussen ui, rode paprika, sojascheuten met sojaolie. En rijst. Klaar in zeven minuten. Getimed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roerbakgroente, kipfiliet, sausje er door heen. Even wokken. Wraps (lijkt op een pannekoek even in de oven) Super makkelijk inrollen en in 10 minuten klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor sausje doe je erdoor?
Rieneke1
14 jaar geleden
ik zou creme fraiche nemen, mmmmm
+1 lora :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Rieneke dat kan ook. Zelf heb ik altijd een flesje woksaus, deze heb je inverschillende smaken. Zelf heb ik vaak teriyaki (supermarkt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er lekker uit +
Kip in blokjes bakken met knoflook en kerrie.
Broocoli beetje voorkoken in rest bouillon.
Mengsel maken van creme fraiche - kipragout - kerrie.
Laagje gebakken kip onderin ovenschaal, dan brooccoli, dan ragoutmengsel en afdekken met kaas.
Half uurtje in de oven op 175 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip cashewnoten

Ingrediënten (2 personen):
2 kifilets
4 stengel bleekselderij
bakje champignons
1 courgette
1 ui
3 tenen knoflook
een pepertje
1/2 zakje cashewnoten
ketjap
peper, zout, kerriepoeder
olijfolie

Bereidingswijze:
-Snij alle groenten en de kip in niet te kleien stukjes.
- Verhit de olijfolie in een wok
- Bak de kipfilet goudbruin, voeg dan de ui, peper en knoflook toe.
- Voeg als de ui glazig is de rest van de groenten toe en laat even inslinken, maar zorg dat de seldrij niet te zacht wordt.
- Doe 4 eetlepels ketjap in de pan
- Kruiden naar smaak met peper, zout en kerriepoeder
- Op het laatst de cashewnoten toevoegen.

Serveren met rijst.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MMMM...ook lekker , met bleekselderij +
Een echte TOPPER!

Pasta mat pit;

1 pot geroosterde paprika`s,
400 gr. kipfilets,
50 gr. chorizo in plakjes,
2-3 eetl. gemengde olijven zonder pit,
1 eetl. kappertjes,
400 gr. farfalle (vlindertjes) of andere korte pasta,
olijfolie
1 pot Knorr Chicken tonight ( pikante tomatenroom)

Snijd de kipfilet in blokjes, de plakjes chorizo in vieren.
Hak de olijven grof en meng ze met de kappertjes.
Kook de farfalle gaar.
Verhit een scheut olijfolie in een ruime hapjespan of wok.
Roerbak hierin de kip en chorizo, tot de kip goudbruin en gaar is. Voeg de saus toe en laat alles 4 min. zachtjes koken.
Giet de pasta af en meng de saus met de geroosterde paprika ( in repen gesneden) door de pasta.
Strooi het olijvenmengsel erover.

Lekker met een frisse groene salade van spinazie of rucola.

Als je chorizo te pittig vindt kun je ook reepjes rauwe ham toevoegen.
Als je niet van olijven houdt kun je ze er ook uit laten, Zet ze dan in een schaaltje op tafel voor de liefhebbers, maar de kappertjes moeten er echt in, dit maakt een groot verschil. (terwijl ik niet zo van kappertjes houd) Hierin zijn ze echt lekker.
amc
14 jaar geleden
Dit recept gebruik ik al jaren, en is héél erg lekker.

Pilaf met kip en perzik.

Ingrediënten:

4 grote uien of 6 kleine,
1 pond kipfilet in dobbelsteentjes,
1/2 kopje ketjap manis,
1 theel. sambal,
1 blikje tomatenpuree groot ( 140 gram),
1 liter blik perziken ,
paprika en kerriepoeder,

De kip kruiden met kerrie en paprikapoeder, en bakken.
De uien snijden en fruiten, een half kopje ketjap, een flinke theel. sambal en een groot blik tomatenpuree door elkaar roeren, en dit vervolgens bij de kip en de uien voegen.
Het geheel 20 min. laten sudderen.
Vervolgens het sap van de perziken erbij voegen, roeren en nog eens 10 min. laten sudderen.
Als laatste de in stukjes gesneden perzik erbij doen, en even warm laten worden ( 2 min.)
Opdienen met basmati rijst.
Dit recept is zeer zeker een succes, want iedereen die bij ons komt eten vinden het heel erg lekker, en vragen altijd naar het recept.

Smakelijk eten !!

Als de saus te dun is eventueel een bindmiddel toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kip Siam, bij ons favoriet op inspiratieloze dagen :-)

Kipfilet in blokjes, bakken. Dan gesneden (lente)uitje erbij. Capucijnertjes erdoor en even meebakken.
Dan gebruik ik een saus uit een pakje. Ik vind de saus van de Kip Siam van knorr zo lekker! De rijst uit het pakje vind ik niet zo lekker en die vervang ik door witte Pandan rijst. Die is snel klaar en erg geurig en licht.

Dan dus water toevoegen voor de saus, saus zelf toevoegen, even laten pruttelen. Cashew nootjes erbij, rijst op het bord apart erbij doen, en voila! superlekkere maaltijd.

Het kost ons krap 20 minuten om deze maaltijd te maken. ( moet je wel de kip snel braden op vrij hoog vuur)

LEKKER!! Enjoy :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kipfilet in blokjes snijden en wokken,uitje erbij,tomaatje en een klein zakje kant en klare krieltjes.beetje peper en zout ,snufje knoflook en klaar.ui en tom.wel klein maken. eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pilav: rijst koken en gooi er bij wat je lekker vind! Fruit, groente, kruiden > het is makkelijk en erg lekker