Zijn er nog andere culinaire toepassingen voor de creme brulee brander ,dan alleen het afmaken van een creme brulee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Je kunt meringue beslag ( eiwit stijfgelagen met suiker, wat je ook voor schuimpjes gebruikt) in een spuitzak doen en er met druppelvorm-mondstukje een leuke decoratie, bijv. druiventros vorm, mee op een bord bij een mooi toetje spuiten. Puntje ijstaart, ernaast wat vruchten en aan de andere kant de decoratie van eiwitschuim. Heel even het schuim bruineren met de torch en het ziet er heel mooi uit. Je kunt er voor ijswater ook ijsblokjes mee smelten. Ook pommes duchesse ( aardappelpuree torentjes) kun je er even mee bruineren .
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je kunt er de veertjes van gevogelte mee wegbranden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer gratiné wat onregelmatig is kun je voor de presentatie op de licht plekken even "bijschroeien". Wel heel voorzichtig doen anders is de boel daar direct zwart natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er ook een schuim- ijs omelet (omelette Norvegienne, of Siberienne' mee kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er je wenkbrauwen mee fatsoeneren. Wel heel voorzichtig natuurlijk!