weet iemand hoe ik chocolada truffeltaart zoals van la place kan maken? mijn dank is groot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (1)

Chocolade Truffeltaart

Voor de cake:
60 gr fijne tafelsuiker
2 eieren
30 gr bloem
30 gr cacaopoeder
0,6 dl sterke zwarte koffie, koud
1 eetlepel cognac
Truffelvulling:
6 ½ dl slagroom
500 gr pure chocolade, gesmolten
Cacaopoeder om te garneren

Springvorm met doorsnede van 23 cm bekleed met bakpapier en ingevette zijkanten
•Warm de oven voor op 220°C.
•Klop in een metalen kom op een pan heet water (au-bain-marie) de suiker met de eieren dik en lichtgeel.
•Zeef de bloem en de cacao erover en spatel ze erdoor.
•Giet dit beslag in de vorm en bak 7 tot 10 minuten in de oven tot de cake stevig aanvoelt.
•Laat afkoelen op een rooster
•Was en droog de vorm, bekleed de bodem opnieuw met bakpapier en zet de afgekoelde cake erin terug.
•Meng de koffie en de cognac en bestrijk de cake met dit mengsel.
•Voor de vulling sla in een kom de room tot zeer zachte pieken (de slagroom wordt dikker als de chocolade wordt toegevoegd).
•Vouw er voorzichtig de afgekoelde gesmolten chocolade door (let wel op, hier is spierkracht voor nodig).
•Giet het chocolademengsel over de cake in de vorm (bekleed eventueel de zijkant van de springvorm ook met bakpapier, dat maakt het lossen makkelijker).
•Zet in de koelkast tot alles stijf is.
•Zeef cacao over de taart ter garnering.

Je kunt ter extra garnering ook bijvoorbeeld gesuikerde hazelnoten erop leggen, of chocolaatjes.