Welk brood kan ik het beste gebruiken voor het maken van een panini?

Ik heb het al geprobeerd met een wit afbak pistoletje, maar die was keihard tegen de tijd dat de kaas eindelijk een beetje gesmolten was.
Hebben jullie ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
12.3K

Het beste antwoord

Ik heb bij de xenos een speciaal meel zien liggen om panini zelf te maken, een supermarkt zal het ook wel hebben

Toegevoegd na 1 minuut:
Panini is dus niet gemaakt van een andere broodsoort, maar heeft zijn eigen samenstelling
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ciabatta, het liefst afbakciabatta. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel bakkers verkopen speciale panini broodjes, V&D heeft ze ook als je die toevallig in de buurt hebt.
Je kunt ook goed afbak-ciabatta of afbakstokbrood nemen en zelfs in een pittah broodje smaakt het goed.
amc
12 jaar geleden
Het Italiaanse woord voor brood is Pane.
Panini betekent gewoon: klein broodje.
Het meeste Italiaanse brood wordt gemaakt van het meest uitgemalen, dus de fijnste witte tarwebloem (farine) waar de meeste vezels uit zijn. Deze heet: 00= dubbel nul. Italiaanse vertaling is : "doppio zero"
Elke streek in Italië kent zijn eigen soort brood, b.v. in Ligurië eet men graag focaccia.
Vooral in het noorden van Italië eet men graag zeer wit, liefst klein brood zoals de panini.
Om zelf panini te maken kan je het recept voor stokbrood gebruiken maar wel met farine 00.

Ingrediënten in de juiste verhoudingen:
* Bloem 100%
* Zout 2%
* Gist 2%
* Water 57%
* Beetje roomboter

Oventemperatuur 230 graden C.
Baktijd ong. 13 à 14 min.
Bak water onderin de oven voor stoom voor krokante korst.
Zie verder op www.wezooz.nl en klik op brood en kijk de 2 filmjes voor stokbrood. Hier zie je hoe je het deeg moet maken, kneden, toeren en rijzen.

Succes!

Tip: Je kan nog andere ingrediënten aan het brood toevoegen zoals kruiden, olijfolie (i.p.v. boter) enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ciabatta, stokbrood, of pitabroodjes
(deze zijn in de meeste supermarkten ook als afbakbroodjes te koop)
Alvast smakelijk panini-eten!