ik heb net een zak vers gesneden frieten in het warenhuis gekocht van Carefour. Hoe lang moet ik ze voorbakken? En hoelang moet ik ze bakken?

Hoe moet je frieten bakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Bereidingswijze voor het bakken van verse frieten.
In jouw geval hoef je stap 1 tot en met 3 niet te doen.

1. Gebruik vastkokende aardappelen. Was de aardappel en snijd in stukjes. Je hoeft daarvoor niet per sé de aardappel te schillen, maar verwijder wel de ogen. Snijd voor Franse frieten in de maten 5x5x70mm anders mag het grover.
2. Was de frieten. Zo wordt overtollig zetmeel verwijdert en voorkom je dat ze plakken en niet lekker zijn.
3. Dep goed droog in een theedoek. Zo worden ze goed krokant.
4. Bak de frieten eerst voor. Dit heet 'pocheren'. Dit doe je op 170 graden. Op deze temperatuur worden de frietjes nog niet bruin of krokant, maar kunnen ze aan de binnenkant goed garen. Frituur zo'n 6 minuten.
5. Haal uit de frituur en leg in een vergiet, zodat alle frieten hun vet kunnen verliezen.
6. Bak ze wanneer je ze nodig hebt, je kunt bijvoorbeeld friet een dag van te voren als voorbakken, af. Doe dit kort op 190 graden tot ze de goede kleur hebben. Dit duurt ongeveer 3 -4 minuten. Laat weer uitlekken en strooi er wat zout op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Wat bedoel je met; 'n ?