hoe maak je het beste marshmallow fondant voor je taart?

ik wil morgen een taart gaan maken, en ik wil daar graag marshmallow fondant bij gebruiken. Maar hoe maak je het precies? plaats het! Als je andere leuke ideeën hebt voor een taart hoor ik die ook graag! groetjes Knobbel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb de taart gemaakt. We waren met de fondant bezig maar het lukte niet. Het bleef helemaal aan onze handen plakken. maar nog bedankt voor de reacties! groetjes Knobbel.

Antwoorden (2)

Marshmallow fondant maken is heel makkelijk, vooral omdat je geen ingewikkelde ingrediënten nodig hebt. Daarbij is de werkwijze ook heel eenvoudig.
Wat je nodig hebt is: marshmallows, poedersuiker, een grote kom, een magnetron, een vork, en water,

doe een paar marshmallows in een magnetron bestendige kom samen met twee eetlepels water.

Dit gaat +- 30 seconden in de magnetron op 180 Watt 300 kan ook je moet er gewoon even bij blijven. (eventueel na doorroeren nog 15 seconden langer als de marshmallows niet genoeg gesmolten zijn.
Als het is gesmolten ga je poedersuiker toevoegen net zo lang tot dat het kneedbaar is en niet meer plakt.
Nu kun je het uitrollen en je taart er mee bekleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt nodig;

1 grote zak marshmallows of mini-marshmallows,
2-3 el. water,
ca. 2 pond poedersuiker,
plantaardige margarine of boter,
maizena.

Begin met het invetten van een magnetronbestendige kom en doe daar de marshmallows in.
Sprenkel er het water door enroer even om met een vork.
Zet de magnetron op de hoogste stand en laat de marshmallows ong. 1 minuutje smelten. Roer ze om en als ze nog niet allemaal gesmolten zijn. zet ze er nog ½ min. in. Roer weer om en ga evtl. zo door tot ze allemaal gesmolten zijn. handig is het om de lepel/vork waarmee je roert ook even in te vetten.

Je kunt er nu evtl. gesmolten chocolade, voedselkleurstof (klein beetje nemen), cacaopoeder of een smaakje als vanille bij doen en erdoor roeren.

Zeef de helft van de poedersuiker in een grote kom (die je ook hebt ingevet met boter of margarine) en maak een kuil in het midden. Giet hier de gesmolten marshmallows in.
Heb je een sterke keukenmachine met deeggarde dan kan je die gebruiken, anders zal je het met jouw handen moeten doen. Vet ze ook goed in en begin de poedersuiker door de marshmallowmassa te mengen/ vouwen. Het beste gaat het eigenlijk door je werkplek/aanrecht in te smeren met boter, hierop de poedersuiker te verdelen in een bergje waar je de marshallows op giet en dan met ingevette handen te voewen en licht erdoor heen te kneden. Zo ga je door en doe er steeds poedersuiker bij totdat je een soepel niet plakkend fondant hebt gekregen.
Dan vorm je er een bal van , smeer in met vet en pak stevig in met huishoudfolie zodat er geen lucht bij komt.
Dan leg je hem in de koelkast om af te koelen, tot je hem gaat verwerken.

http://cakecentral.com/tutorial/mmf-how-to-decorate-cake-marshmallow-fondant
Hier vind je foto's.

Nog een tip; googel eens; you tube/ how to make MMf en je krijgt allerlei filmpjes te zien die het precies voordoen.
Dan kan je een goede indruk krijgen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je die filmpjes bekijkt zal je zien dat ze er vaak een potje "Crisco" bij gebruiken om in te vetten. Dit wordt in de VS veel gebruikt bij het bakken en heet daar 'shortening'.'Shortening is een plantaardig vet dat veel bij muffins en cakes gebruikt wordt. het verschil met boter en margarine is dat het geen vocht bevat en een hoger smeltpunt heeft. Erg goed dus bij gebak dat moet rijzen. In ons land is het zover ik weet alleen bij Jumbo te koop. Het is in dit geval prima te vervangen door boter of margarine.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crisco is ook te koop bij de "Orient" winkels, en goedkoper dan bij een taaRtenwinkel