is er een truukje om suiker uit een poedersubstantie te halen ?

chemisch of keuken truukje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een discussie hier ........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een fijne zeef halen misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd roland,.daar dacht ik ook aan, zeef waar de poeder door kan en de suiker niet. Tenzij het poedersuiker is, dan gaat t niet lukken.

Het beste antwoord

Als het poeder niet oplost in water wel.
Je gooit een hoeveelheid water bij het mengsel, eventueel verwarmen, en door een (koffie)filter doen. Het poeder blijft op het filter, het water met de opgeloste suiker gaat er doorgeen.
als je echt alle suiker uit het poeder wilt, moet je een paar keer met warm water naspoelen.
je droogt het poeder en laat het water met de suiker verdampen, en je houdt suiker en poeder over.
Als het poeder ook in water oplost heb je een probleem, dan moet je een vloeistof zoeken waar het ene wel in oplost en het ander niet
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Niet gek, mijn verhaal is 2 keer zo lang ;)

Andere antwoorden (2)

Poeder lost niet op in water. Suiker wel.
Los het suiker/poeder mengsel op in water.
Met een normale filter (koffiefilter) kun je hiermee de poeder scheiden van het water. Dan het water met suiker mengsel indampen en je hebt je suiker, en poeder gescheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen dat het zonder oplossen en indampen makkelijker gaat:
Gebruik een fijne zeef.
De poeder gaat door de zeef, de suikerkorreltjes blijven in de zeef achter.
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
als de korrelgrootte echt verschillend is, is dat een heel goede optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de korrelgrote is gelijk , helaas