Welke zoetstoffen hebben een lage GI?

Ik heb het volgende lijstje gevonden:

- Sukrin
- Stevia
- Lucumapoeder
- Yaconsiroop
- Oerzoet
- Bruine rijststroop
- Graanstropen (mout)
(- Biologische honing. Maar dit blijkt weer teveel fructose te bevatten waardoor je sneller aan je fructose-max per dag zit).

Toch lees is ontzettend veel tegenstrijdigheden. Is er niet gewoon een website waarop ik een GI-overzicht kan krijgen?

Welke zoetmiddelen kan ik veilig gebruiken ter vervanging van tafelsuiker?

Weet jij het antwoord?

/2500

glucosee sucrose honing lactose fructose in de bron vind je een tabel mproductenet GI overzicht van meerdere ik denk dat stevia goed genoeg moet zijn als vervanging van je tafel suiker mocht je gaan bakken gebruik dan honing met iets minder vocht ongeveer de heelf van het gewicht aan honing

Bronnen:
http://www.gi-dieet.nl/gi_waarden_tabel.html

Stevia heeft geen invloed op je bloedsuiker en is op dit moment de 'veiligste' zoetstof die er is. Moet je wel opletten dat je de echte stevia hebt en niet één met maltodextrine er in.

Bronnen:
https://www.stevija.nl/Stevia-en-gezondheid/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100