Welke zoetstoffen hebben een lage GI?

Ik heb het volgende lijstje gevonden:

- Sukrin
- Stevia
- Lucumapoeder
- Yaconsiroop
- Oerzoet
- Bruine rijststroop
- Graanstropen (mout)
(- Biologische honing. Maar dit blijkt weer teveel fructose te bevatten waardoor je sneller aan je fructose-max per dag zit).

Toch lees is ontzettend veel tegenstrijdigheden. Is er niet gewoon een website waarop ik een GI-overzicht kan krijgen?

Welke zoetmiddelen kan ik veilig gebruiken ter vervanging van tafelsuiker?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

glucosee
sucrose
honing
lactose
fructose

in de bron vind je een tabel mproductenet GI overzicht van meerdere

ik denk dat stevia goed genoeg moet zijn als vervanging van je tafel suiker

mocht je gaan bakken gebruik dan honing met iets minder vocht ongeveer de heelf van het gewicht aan honing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stevia heeft geen invloed op je bloedsuiker en is op dit moment de 'veiligste' zoetstof die er is.
Moet je wel opletten dat je de echte stevia hebt en niet één met maltodextrine er in.