Bakmeel nodig voor pepernoten, kan ik daarvoor ook het meel gebruiken voor bv. cake?

Ik wil pepernoten gaan maken alleen hebben we atm geen bakmeel (geloof ik). Ondanks dat bakmeel goedkoop is, ben ik zo arm dat ik niet eens bakmeel kan kopen. Mijn vraag was dus: Kan ik ook gewoon het meel voor cakemix gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wel dure.speculaaskruiden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die hebben we in huis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil is dat die nog wel in de kelder staat (:

Antwoorden (2)

Cakemeel is de kant-en-klaar verkrijgbare combinatie van zeer fijn gemalen bloem en bakpoeder (zelfrijzend bakmeel) met smaakversterker(s) zoals zout, citroen, vanille, etc. die gebruikt wordt bij de bereiding van cake. Doordat cakemeel zeer fijn gemalen is, wordt de cake luchtiger dan wanneer een minder fijn gemalen meelsoort gebruikt wordt.
Je kunt er pepernoten mee bakken, alleen krijgen ze een iets andere smaak en consistentie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het proberen ,maar het wordt heel anders van smaak waarom maak je dan geen pepernoten cake van door de speculaas kruiden er door te doen en de rest zoals het op het pak staat

Toegevoegd na 7 minuten:
dit gebruik je voor de pepernotencake misschien heeft de buurvrow wat pepernoten in huis en kan je een handje krijgen dan meng je dat er bij en je hebt echt iets lekkers bij de koffie,maar niet om te strooien
200 g cakemeel
200 g suiker
2 eetl. speculaaskruiden
200 g roomboter
3 eieren
50 ml. melk