Wat wordt er bedoeld met "witte kaas"?

Ik zag dit staan in dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/818366/bulgursalade/?rq=bulgur

Als ik op internet zoek, kom ik verschillende dingen tegen die men zou kunnen bedoelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
14.4K

Antwoorden (4)

Aangezien wordt vermeld in het recept dat dit moet worden verkruimeld, zal het gaan om ongerijpte, witte kaas uit Griekenland (bekend onder de naam feta).
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep is inderdaad feta die bedoeld wordt
Thumbs up
Witte kaas is een zogenaamde verse kaas. Dat betekent dat de kaas niet behoort te rijpen. De smaak is zacht zuur met een fris aroma, erg flauw en heeft een zeer hoog vochtgehalte. Het kan van mager tot vet zijn. Deze helder-witte kaas is al na één dag eetbaar en slechts zeer beperkt houdbaar (maximaal 7 tot 10 dagen in de koelkast, je kunt het kopen bij de kaasspecialist, of de betere super. In het buitenland heb je vaak een grotere keus dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feta dus... Maar als deze niet uit Griekenland komt mag het geen Feta heten..
Is een beetje hetzelfde als met Parmezaanse kaas. Die moet ook uit een bepaalde streek in Italie komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de kaas die AH verkoopt in een bakje met daarop 'saladekaas'. Ik maak ook regelmatig een recept van de ah met daarin witte kaas en dat is volgens mij deense kaas. Vrij neutraal van smaak. Het zit ook in zo'n zelfde soort uitlekbakje als feta meestal zit. Verkrijgbaar bij AH onder eigen merk en bij andere winkels vaak van Arla Apetina.