Welk eten hoef je niet te kauwen, maar smaakt wel lekker?

Ik moet vrijdag naar de kaakchirug om mijn verstand te laten verwijderen. Omdat ze direct beide kiezen aan de linkerkant (boven en onder) weghalen ben ik bang dat ik mijn eten daarna niet goed kan kauwen.
Dus weten jullie iets wat ik dan zou kunnen eten?
Ik heb een goede blender waar van alles in kan.

Toegevoegd na 50 seconden:
Oeps... verstand = verstandskies.
Beetje laat geloof ik...

Toegevoegd na 2 dagen:
Iedereen bedankt voor de lieve reacties, maar omdat alle antwoorden goed en bruikbaar zijn kan ik geen beste antwoord kiezen.
Het treken van mijn kiezen is goed gegaan, maar daarna.... vreselijk. Gelukkig maar dat ik jullie tips kon volgen. Toch nog lekker kunnen eten.... uiteindelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
75.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Voor de humoristische verspreking over je verstand laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterkte trouwens morgen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt na het trekken van je verstandskiezen nog wel redelijk goed kauwen omdat ze toch helemaal achterin zitten. Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is mij ook onlangs overkomen. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad. Vlees at ik toch al niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook geen last van gehad hoor, ik weet alles nog :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er wel erg veel last van gehad.

Antwoorden (20)

Soep lijkt mij een goede optie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een goeie pan bouillion,dus soep,dit kun je altijd eten.
Verder mix diverse soorten fruit,zodat je toch je vitamines binnen krijgt.
Puddingen en toetjes,zijn ook luchtig en kun je nog wel eten,maar pas op met suikers omdat je wond nog moet helen de eerste paar dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soep, vla, yoghurt, vruchtensappen e.d.
14 jaar geleden
En een lekker bordje Brinta als ontbijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker... en al een tijd niet gegeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mjammie, eet ik elke ochtend +
(Erwten)soep en hutspot/boerenkool als je die extra pureert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet lekker, maar wel handig en voedzaam: Olvarit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fruithapjes zijn toch redelijk te eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik ook al, maar die fruithajes maak ik liever zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bah!
Heb van de zomer 2 weken nauwelijks kunnen eten van de kiespijn. Heb toen naast yoghurt en pudding veel cakejes en spekjes gegeten. Die laatste twee helpen je om toch een klein beetje beweging in de kaken te houden wat denk ik ook positief kan werken op het herstel van de wonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinazie á la creme uit de diepvries met romige aardappelpuree. Glijdt zonder kauwen zó naar binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Das een slimme..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1
Ik heb drie kiezen tegelijk aan 1 kant weg moeten laten halen, twee boven en 1 beneden. Maar ik kon vrijwel meteen weer eten. Ik zou niet op zacht voedsel overstappen maar wel hard voedsel een tijdje vermijden.
Bovendien heb je aan de andere kant en in de rest van je mond nog genoeg tanden en kiezen over die een tijdje het werk van links over kunnen nemen.
Maak je niet ongerust. Als alles goed gaat, hoef je niets van je favoriete hapjes te missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt al veel suggesties in de vorige antwoorden.
Zelf zou ik me troosten met chocomel (de échte van Nutricia) en cougettesoep (door mijzelf gemaakt, en heel erg lekker)

Toegevoegd na 25 seconden:
O ja, en sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Courgettesoep... Heb je voor mij het recept??
Mmmh lekker choco.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Zo uit de losse hand:
2 courgettes in stukjes snijden en (met schil, zonder kontjes) koken in water met één bouillonblokje (groente- of rundvlees). Na een kwartiertje de staafmixer erin zetten (van het vuur af) en fijnmaken. Drie smeerkaasjes erin, peper, en een scheut mooie olijfolie.
De soep moet (voor mij) niet té dik en niet te dun zijn. Daar dus even rekening meehouden met de hoeveelheid water die je erbij doet.
Dat is alles. Eten met een knapperig beschuitje erbij. O nee, dat kan in jouw geval even niet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel.
Met name voor je laatste tip ;-S
's Morgens pap eten, soep vooraf en je avondeten prakken of pureren.
Vla of yoghurt als toetje.

Sterkte morgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thx, maar wat ik me afvroeg is gepureerd avondeten nog wel lekker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt het lekkerder door er b.v peper en zout ( kruiden) bij te doen.
Soep die je maakt door groenten met de staafmixer of blender te pureren. Dat is veel voedzamer dan bouillon, terwijl je niet hoeft te kauwen.

Voor een vullende tomatensoep:

Twee uien en een teentje knoflook zacht fruiten in een soeppan.
Een kilo gehalveerde tomaten toevoegen en op hoog vuur bakken onder voortdurend roeren.
Een bouillonblokje erboven verkruimelen, en de soep pureren.
Een klein scheutje azijn (rodewijnazijn is het lekkerst, maar andere voldoet ook) toevoegen en versgemalen zwarte peper.
Water toevoegen tot de soep de gewenste dikte heeft. Let hierbij wel goed op, je hebt veel minder water nodig dan je denkt! En dan echt nóg veel minder. Het verrast me elke keer weer. Nog even proeven of je hem zout genoeg vindt, anders nog een heel of half bouillonblokje erbij.
Opdienen in een soepkom, met nog een scheutje extra vierge olijfolie.

Op dit thema zijn heel veel variaties mogelijk. Bijvoorbeeld Bloemkool, broccoli en prei samen met een aardappel koken in bouillon en dan pureren.

Voor meer van dit soort recepten kun je op internet zoeken op 'velouté' en 'pureesoep'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thx ga ik zeker uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, klinkt wel lekker +1
Wij hebben voor onze jongste zoon, die een gebroken kaak kopje had, alles maar dan ook letterlijk alles gemixt.
Brood met melk en gekleurde muisjes,
Aardappels/groenten/ jus / met rul gebakken gehakt.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dat 2 weken geleden. Ik heb toen maaltijden gevonden met aardappelpuree en zlmfilet in roomsaus. Smelt op je tong!
Ook alle stampen gingen er goed in. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes morgen.Ik hoop dat je morgen zin in eten hebt .Drinkontbijt van mona of nutricia.Pindasoep.Vla.Potjes babyvoeding zijn niet lekker, dan kan je net zo goed eten fijn malen met de staafmixer een beetje melk erbij en je kan het zo vloeibaar maken als je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ze bij mij allemaal ontwikkeld waren, drukten ze mijn hele gebit in elkaar. Ik heb ze alle 4 gelijktijdig weg laten halen door de tandarts. Was ik er maar gelijk van af,snap je. Toen de verdoving uitgewerkt was, heb ik eerst zacht fruit gegeten, banaantje, aardbeien, of iets dergelijks lekkers en `s avonds heb ik weer gewoon gegeten. Het waren best grote wondjes, maar ze waren snel dicht.
Ik heb wel ( meer uit voorzichtigheid) stamppot gemaakt met een tartaartje omdat dat ook zacht is. Je kunt dus `s avonds gewoon weer eten, maar ik zou geen kauwvlees zoals carbonade of zo maken.
amc
14 jaar geleden
Ik heb het ook allemaal doorstaan en het lekkerste was peen en uien koken beetje jus er door en blenderen maar. Voor de rest veel yogurt en smoothys.
Heel veel sterkt vrijdag!!!! oja neem ook Ibruprofen

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja en gekookte aardappelen ook bij die peen en uien was ik ff vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nutridrink. Een flesje dieetvoeding, 1 flesje is een maaltijd. Vooral de smaak Tropisch is erg lekker. Je drinkt het met een rietje, lekker makkelijk :-) en het vult goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoghurt met banaan