Als in een recept staat: bloem, gebruik ik tarwe bloem. Nu heb ik een recept waar bloem en tarwe bloem in staan!? Wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (2)

Ik denk dat er geen verschil is. Als men het over bloem heeft, wordt eigenlijk standaard tarwebloem bedoelt, dit is de meest gebruikte, normale bloem. Waarschijnlijk is er de 1e keer gewoon het woordje tarwe vergeten, omdat bloem zo vanzelfsprekend is (lijkt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het breken van tarwekorrels, zeven en malen ontstaan verschillende soorten bloem. De meest blanke bloem heet patentbloem. Deze bevat vrijwel geen zemelen of kiemdeeltjes. Waarschijnlijk wordt in het recept met 'bloem' patentbloem bedoeld.
Tarwebloem is wat grauwer van kleur en bevat een kleine hoeveelheid zemelen en kiemdeeltjes.
Amadea