wat als mijn spaghettisaus te pikant is wa kan ik daar aan doen *_*?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een scheut melk er aan toevoegen.

Koffiemelk of een schepje suiker erdoor, dat helpt wel.

Schepje suiker neutraliseert de smaak weer wat. Toegevoegd na 3 minuten: Als je iets toevoegt, dat vettig is, dan wordt het eten minder heet. Kookroom of creme fraiche bijvoorbeeld. Toegevoegd na 8 minuten: Je kunt ook nog yoghurt toevoegen, dat verzacht de smaak zonder de smaak zelf aan te tasten.

keuze uit : wat extra tomaten er bij, of een aardappel schillen en mee koken, neem veel op!

doe er wat yoghurt bij ,dat neutraliseert de pikante smaak

Je kunt hem invriezen. De volgende keer dat je hem dan opwarmt is de 'pit' er voor een groot deel uit. Je kunt er ook (slag)room of crème fraîche door roeren. Dan wordt het een minder pikante roomsaus die ook erg lekker kan zijn!

Je kan ook nog een hoeveelheid saus maken die je niet kruid en beide samenvoegen. Hebt dan ineens saus voor meerdere keren.

Zelf gebruik ik altijd ketjap in de spaghetti. Dit verminderd de pikante smaak. Om het extra lekker te maken, kan hier weer extra tomatenpuree aan toegevoegd worden, wat een zeer rijke smaak geeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100