Hoe moet je forel ontdooien?

Ik heb een grote diepvriesforel. Hoe ontdooi ik die op hygienische manier. Te langzaam is naar het schijnt niet goed.
Hij is te groot voor de magnetron.
Mag het is de koelkast en hoe lang duurt dat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9.5K

Het beste antwoord

In een bak met koud water leggen, na een half uurtje eruit halen, afdrogen met keukenpapier, zouten en peperen , door de bloem halen en in de boter bakken. Opdienen met een paar parten citroen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ontdooi de vis langzaam en voorzichtig in de koelkast of versnel dit proces door de vis waterdicht verpakt in ijswater te leggen. Ontdooi de vis nooit op kamertemperatuur want hierdoor zouden er wel eens hardnekkige bacteriën in het geheel kunnen sluipen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diepvries forel die verwerkt wordt in een eenpansgerecht of in de oven of magnetron hoeft vooraf niet worden ontdooid. De bereidingstijd is iets langer dan bij verse forel. Indien forel wordt gebakken dient deze wel ontdooid te zijn. Leg de bevroren forel in de koelkast om te ontdooien. Het beste is om deze een nacht in de koelkast te laten ontdooien, in een diep bord of een diepe schaal. Wanneer forel te snel ontdooid wordt verliest het vocht en wordt het bij het bereiden droog.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.troutfishingnetworks.com/nl/image/294?tmpl=component&type=raw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doe de vis als hij nog niet is gezouten in een bak (emmer) koud water 10 liter en doe er een halve kilo zout in haal hem er na drie uur weer uit je vis is dan ontdooid en gelijk gezouten
Bronnen: