Iemand een idee voor een borrelhapje met mozarella?

Heb nog een halfje over van het avondeten en vroeg me af of ik daar bij de borrel nog een lekker hapje van kan maken. Is het bv lekker met appel of banaan? Of is het alleen met peper en zout al lekker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Stukje mozarella, tomaatje en een basilicumblaadje ( of iets gedroogde basilicum) beetje zout en verse peper.
Zet dit vast met een prikkertje of verdeel het over een bordje en giet er een klein beetje lekkere olijfolie over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is een prima idee! Dat is de compositie van een bekende Italiaanse salade. Jammer dat ik de naam nu niet weet. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom er ook maar niet achter :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Insalata caprese! Ik zou zelf wel altijd verse basilicum gebruiken, of anders iets met pesto doen. Gedroogde basilicum is gewoon een andere smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze naam herken ik niet, wij noemen het altijd mozerella salade :)
Klopt, dit moet je echt met verse basilicum eten, maar bij gebrek aan beter..

Andere antwoorden (6)

Met een cherrytomaatje op een prikkertje, en voila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mozzarella op een stukje stokbrood (of anders wit brood)
doen. Daarop een snufje Italiaanse kruiden oid en een drupje olijflolie. Even onder de grill en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op ah.nl staat een lekker ecpet met courgette en pesto (zoek op "courgette" en dan bij "hapjes". ik heb daar vorige maand veel complimeneten voor gekregen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gedroogde tomaat,basilicum en mozarella op een stukje stokbraad dan even in de oven.Daarna uitkijken dat je je vingers er niet bij op eet .Heeeeerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pepersalami schijfje, mozzarella, basilicum en een paprika stukje erop.

Scherp, romig en fris door elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met tomaat,mozzarela, bacilicum,snufje zout en olijfolie

ook heerlijk als salade met ijsbergsla,tomaat,olijfolli en salade mix(tuinkruiden),mozzarela

maak anders een tosti met tomaat pesto en mazzarela