Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb ik bedorven biefstuk gegeten ?

Ik heb net biefstuk gegeten althans meer dan de helft want ik kreeg hem niet niet weg zo taai was die en smaakte niet heel lekker. Ik hou van lekker roid vlees maar heb hem wel 5 min gebakken. Er zaten wel veel peesjes in maar hij smaakte niet zuur. Ik twijfel nu zo erg !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
11.3K
Amadea
11 jaar geleden
Als je vannacht ziek wordt dan weet je het pas! 't Is in elk geval te laat, want je hebt het al binnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Lijkt me niet bedorven te zijn geweest, wel te lang gebakken, een biefstuk moet je eerst op kamertemperatuur laten komen en vervolgen aan iedere kant ongeveer 1 minuut bakken om een rode biefstuk te krijgen. Wel de biefstuk blijven bewegen. De biefstukken van de Lidl schijnen veel pezen te bevatten, maar dat kan een andere supermarkt natuurlijk ook overkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou het is van ah euroshopper. Zit inderdaad wel vaak peesjes in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je biefstuk kan wel bedorven zijn geweest, maar door je manier van bereiden en de aankoop van een slechte kwaliteit biefstuk, lijkt me dat het probleem daar ligt. Als je binnen een paar uur niet ziek bent, dan kun je daar zeker van zijn en ga er nou niet de hele tijd aan denken, want dan wordt je ziek van je gedachten hierover.
Het antwoord hierboven klopt inderdaad. Als de biefstuk bedorven zou zijn word hij eigenlijk alleen maar malser. Veel bedrijven laten de biefstuk om deze reden ook langer afsterven. Dit gebeurt natuurlijk wel onder condities die er voor zorgen dater geen schimmelvorming op het vlees komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dot was geen biefstuk.

In een biefstuk mogen geen pezen en / of zenen zitten, een biefstuk is enkel spiervlees.

De zuren smaak komt door het niet lang genoeg gebakken vlees.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt bedorven was geweest, had je het beslist al geroken én gezien!
Zodra je de verpakking opent, komt er al een andere geur naar boven dan je gewend bent, ietwat zuriger. Ook zijn er vaak verkleuringen te zien.
Heel vaak, vooral bij vlees met bot zoals karbonades, ruik je dat al heel snel omdat het beenmerg zeer bederfelijk is. Vlees met bot ruikt al snel bedenkelijk maar vaak is dat alleen de oppervlakte. Als je het dan goed afspoelt en het ruikt niet meer, dan zijn de melkzuurbacteriën nog niet doorgedrongen en kan je het nog rustig eten.
Biefstuk zal, als het gekoeld is bewaard en niet ver (langer dan 2 dagen)over tijd is, dus niet zo snel bederven.
Bederf is voor iedere consument heel goed en snel herkenbaar en zeker vlees krijgt een gore smaak. Die heb jij niet geproefd dus, ben ik er vrijwel zeker van dat de biefstuk nog wel goed was, omdat je niets rook.
Hij is alleen niet goed bereid en alleen dat feit zorgt er al voor dat hij taai is geworden is.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Als je er niet ziek van bent geworden is er toch in ieder geval niets aan de hand?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding