Hoe maak je havermout klaar?

Op het pak van quaker staat dat 1 portie 40gram havermout bedraagt. Hoeveel melk moet hier dan bij? En hoe lang moet het vervolgens in de magnetron?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2K

Antwoorden (5)

Dit mag je naar eigen smaak invullen. Ook hoe warm je het wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een soepbord of ontbijtkom vol. Twee deciliter melk. Omdat het er in de magnetron wel snel overheen kookt is aan te raden het in een grotere schaal te doen. Afhankelijk van het vermogen van de microgolven is het na anderhalve tot twee minuten gereed.
Amadea
11 jaar geleden
Als je nou ff verder leest wat op het pak staat;)

3 tot 3,5 minuut op circa 650 watt

Melk:2,5 dl(=2,5 kopje)
Laat de havermout daarna nog even staan.
Havermout kan trouwens op dezelfde wijze bereid worden met water ipv melk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh,ok.
Ik was al verbaasd dat je deze vraag stelde:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan toch maar een plus: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt,momo;)
Ik doe gewoon altijd een bakje vol, doe daar wat water en suiker bij en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Giet er melk over tot alles onderstaat, de magnetron in voor een minuutje: smaakt het ghel warm dan is het oké, anders seconden bijtikken voor de magnetron en an weer proeven of het warm is. Te heet geworden, Doe er gewoon wat kode melk bij. Eens je vertrouwd bent met havermout of muesli is het leuk om steeds in huis te hebben zo kan je er steeds op terugvallen indien je eens honger hebt of eens geen brood in huis hebt of héél vlug wat te etn wil hebben. Ik eet het dagelijks: soms snijd ik er een lekkere appel onder instukjes, soms eet ik er een klein stkje chocolade bij, ik heb er ook al aardbeienconfituur ingedaan of een andere confituur of honing:mmmmmmm,héérlijk ga je dat vinden;.