waarom is vet van chipolata worstjes wit, en van ander vlees oranje/geelachtig

als je het bakt zonder boter of olie en het vet van het vlees opvangt. bijv. met de grill

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Volgens mij heeft dat te maken met kruiden en/of kleurstoffen die aan het vlees zijn toegevoegd. Vaak wordt er een rode kleurstof aan het vlees toegevoegd zodat wij, de consument, dit er aantrekkelijk uit vinden zien en het dus kopen. Grauw vlees heeft immers een soort bedorven "look"
Als je dit gaat bereiden, zal er samen met het vleesvocht/vet dus ook kleurstof vrijkomen.