Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het zakje waar de mozzarella in zit staat strak bol, de houdbaarheid is 28-8-12. Kan ik de kaas nog eten zonder dood te gaan?

Toegevoegd na 2 uur:
Toen ik de mozzarella kocht, stond het zakje absoluut niet bol en strak. Ik kon het stevig vastpakken en dan bewoog de vloeistof. Dat lijkt me zoals het moet zijn.Nu echter leek het zakje meer op een ballon. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
42.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die zakjes met Mozarella staan vlgs mij altijd bol, als bescherming voor de tere kaas. Net zoals chipszakken bol staan. Vandaag is het nog niet de 28e dus eten die hap en ik hoop je morgen weer te kunnen begroeten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goedemorgen Freek, ik leef nog na het eten van de mozzarella!

Andere antwoorden (3)

Ohjaa, dat kan vast hoor! Het is 'tenminste houdbbaar tot', dus dan is 1 of 2 daagjes later ook al niet erg Als de kaas prikkelt op je tong, dan issie niet goed meer en dan kun je'm beter weggooien. Niet omdat je doodgaat, maar omdat het niet te (vr)eten is ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mozarrella wordt verpakt in een soort zachte folie die de kaas omsluit en dan worden de drie kanten dichtgeseald.
Er wordt dan water of wei tegen het uitdrogen toegevoegd en tijdens het dichtsealen van de 4de rand wordt er een soort beschermgas toegevoegd en wordt het zuurstofarm dichtgeseald. Door dit gas ontstaat dus de bolheid van de verpakking.
Zodoende is het kaasje niet blootgesteld aan kneuzen of stoten, want tijdens het transport of samen in een grote door verpakt, lopen ze ook risico op beschadiging.
De houdbaarheidsdatum is ook nog goed, dus ik zou zeggen; "eet smakelijk!"

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; door moet doos zijn.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met respect, maar dit is bekend, zo koop je het kaasje inderdaad.
Met vleeswaren zou ik het nooit doen, maar mozarella heb ik vaak zelfs twee weken na datum gegeten en die was nog helemaal goed. Normaal doe ik het echt niet met andere levensmiddelen; ik ben eerder voorzichtig en gooi liever iets weg dan risico nemen, maar hier zou ik niet bang voor zijn. Kaas wordt niet zo snel bedorven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding