Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt zwarte knoflook gekweekt?

Het wordt gefermenteerd. Maar ik weet niet wat dat inhoud? En is het lekker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
686

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een fermentatieproces wordt voedsel omgezet door micro-organismen (bacteriën of gisten/schimmels).

Fermentatie is het proces waarbij micro-organismen bewust worden gebruikt voor de vorming van bepaalde stoffen. Fermentatie vindt plaats bij wijnbereiding, kaasfabricage, koffie en zwarte theeproductie, bereiding van zuurkool, brood, knoflook enz.

Fermentatie is dus de transformatie van een organische stof (graan, fruit, groente, melk, vis, vlees, peulvruchten en dergelijke) onder invloed van bacteriën of schimmels. De meest voorkomende vormen van fermentatie die gebruikt worden zijn de alcohol- en melkzuurfermentatie.

Knoflook wat gefermenteerd is, wordt zwart van kleur en krijgt een mild-zoete smaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Producten die gefermenteerd zijn, zijn langer houdtbaar maar verliezen hun voedingswaarde niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

fermenteren is bewerken met kruiden en rook
lekker is persoonlijk
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
ow sorry, dan zat ik een beetje fout
Had eerst moeten controleren natuurlijk, maar ik heb hier ooit gerookte knoflook gehad , die ook langer houdbaar was. vandaar ;(

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding