Kan je het kookvocht van bleekselderij drinken en van hutspot?

Er is iemand die dit aanraad aan mijn 90 jarige vader

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
2.6K
paulus811
5 jaar geleden
Iemand van 90 moet drinken wat hij of zij lekker vindt. Kookvocht hoort naar mijn mening niet in die categorie.
paulus811
5 jaar geleden
En natuurlijk kun je kookvocht drinken, je doet tenslotte ook een beetje door de stamppot om het smeuïger te maken.
Amadea
5 jaar geleden
Je kunt het ook als basis voor soep gebruiken.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Kan heel lekker zijn. Het bevat ongeveer dezelfde ingrediënten als het kooksel, maar dan verdund.
Ik begrijp overigens niet waarom iemand dat zou gaan aanraden. Het heeft geen extra gezondheidseffecten.