Met Spaanse peper.

Hieronder de allerlekkerste currysoep die ik ken:

Indiase currysoep

2 grote uien, 1 teen knoflook, 1/2 spaans pepertje, 1 theel. kummel, 2 theel. gemberpoeder, 1 eetl. kerriepoeder, 2 eetl.olie, 2 grote aardappels, 1 kaneelstokje, 3 kruidnagels, 1 liter kippenbouillon, 1 pakje kokosmelk (200 ml), sap van een half citroen, p+z, 1 bosje koriander.

Bak de gesnipperde uien op een zacht vuur glazig. Voeg gember, kerrie en kummel toe. Voeg de gehakte knoflook toe. Verwijder zorgvuldig pitjes ui pepertje, hak fijn, laat 5 min. meebakken. Voeg hete kippenbouillon toe. Schil aardappels snijd in kleine blokjes. Voeg de blokjes met kaneelstokje en kruidnagels (die doe ik in een filterzakje dat ik met een elastiekje dichtknoop! Kan je het er makkelijk weer uithalen) toe aan de soep. Laat 20 min. zachtjes koken. Verwijder kaneelstokjes en kruidnagels. Pureer het geheel met staafmixer. Voeg kokosmelk toe. Laat goed heet worden. Voeg naar smaak citroensap, p+z toe. Roer 1 eetl. fijngehakte koriander door de soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Doe er een eetlepel Dijon mosterd bij en een paar knoflookteken.... Hot! Lekker! Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met hete chilipoeder, hete curry (van het merk Natco bijv), en evt nog wat tabasco. Wat garam massala erbij op het laatste moment (niet echt laten meekoken!)
Yum!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt hem echt pittig? Voeg dan een stukje Madam Jenet of een stukje Adjoema toe aan je soep. Dit is een peper die vaak in de Surinaamse keuken wordt gebruikt. Eventueel kun je nog een beetje asi-no- moto toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Madam Jeanet meekoken en erna uithalen of in kleine stukjes meekoken is een goeie tip. Er is ook sambal van deze peper, maar die is dus echt bijna oneetbaar heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry paulus maar die samdal is niet te vr...
Gewoon de verse madam jeanet of adjoema dat is het lekkerst. Het is niet allen pittig maar geeft ook een heerlijke smaak.
paulus811
13 jaar geleden
Sorry niet nodig hoor, oneetbaar (heet) of niet te vreten is bijna hetzelfde. Maar heet is t wel weet ik nadat ik er een verder prima surinaamse kip kerrie mee verziekt heb.
Een flinke schep surinaamse sambal zorgt echt voor 'de vlam in de pan'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Thaise massaman currypasta wordt kerriesoep heerlijk
pittig, met een Oosters accent.
Amadea