hoe krijg ik kerry soep lekker pittig ( echt pittig )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met Spaanse peper. Hieronder de allerlekkerste currysoep die ik ken: Indiase currysoep 2 grote uien, 1 teen knoflook, 1/2 spaans pepertje, 1 theel. kummel, 2 theel. gemberpoeder, 1 eetl. kerriepoeder, 2 eetl.olie, 2 grote aardappels, 1 kaneelstokje, 3 kruidnagels, 1 liter kippenbouillon, 1 pakje kokosmelk (200 ml), sap van een half citroen, p+z, 1 bosje koriander. Bak de gesnipperde uien op een zacht vuur glazig. Voeg gember, kerrie en kummel toe. Voeg de gehakte knoflook toe. Verwijder zorgvuldig pitjes ui pepertje, hak fijn, laat 5 min. meebakken. Voeg hete kippenbouillon toe. Schil aardappels snijd in kleine blokjes. Voeg de blokjes met kaneelstokje en kruidnagels (die doe ik in een filterzakje dat ik met een elastiekje dichtknoop! Kan je het er makkelijk weer uithalen) toe aan de soep. Laat 20 min. zachtjes koken. Verwijder kaneelstokjes en kruidnagels. Pureer het geheel met staafmixer. Voeg kokosmelk toe. Laat goed heet worden. Voeg naar smaak citroensap, p+z toe. Roer 1 eetl. fijngehakte koriander door de soep.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100