Ik ben een taart aan het maken met merengue. Kan dat lang goed blijven?

Ik ben dus een taart aan het maken voor mijn tante. Het is met merengue maar als de merengue klaar is kan die dan makkelijk in een auto een half uurtje zitten? Stort het dan niet in??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (3)

Goed laten afkoelen en daarna in een goed afsluitbare trommel doen. Dan moet het geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als hij helemaal is afgekoeld [ in de oven] ,zet hem dan nog even in de koelkast tot hij werkelijk koud is dan leg je hem in een taarten doos als je die hebt anders op een groot bord of schaal dek hem af met folie en zet het in de auto ,als je geen race kar hebt overleeft je merengue taart het zelfs als je hem vanavond pas brengt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meregue wordt gemaakt van eiwit en suiker (met een snifje zout). Dan, na het modelleren (bijvoorbeeld spuitzak) wordt het in een lauwe oven gedroogd. Wanneer de meringue blootgesteld wordt aan de lucht wordt het slap, net zoals wanneer het vochtig wordt. Wanneer je het open en bloot vervoert zou het geen probleem op moeten leveren, maar luchtdicht bewaren en vervoeren is de beste optie.