Hoe rooster je je brood het lekkerst?

Ik heb geen broodrooster, en wil er ook geen aanschaffen. Maar in de oven wordt het té hard, en in de magnetron eerst gloedheet en daarna keihard.
Moet het op een lagere temperatuur in de oven dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
62.1K

Het beste antwoord

Heb je zo'n grill van Princess (of Tefal)?
Boterhammetjes inkwasten met een paar druppels olijfolie en dan op (de niet té hete) grill. Wel erbij blijven en regelmatig keren en controleren tot de gewenste kleur is bereikt.
Zulk lekker geroosterd brood heb je nog nooit gegeten. Mmmmmmm
P.S. Als je niet zo'n grill hebt, kan je het ook in een koeken- of grillpan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon in de koekenpan. Dit kan zowel droog als met een beetje olie. Ook een tosty kun je zo heerlijk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de grill- of pannekoekspan(wel een anti aanbak pan). Pan even op het gas oid zetten, temp naar beneden, sneetje broodje er in en (afhankelijk van de persoonlijke voorkeur) aan beide kanten 1 minuut roosteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oven voorverwarmen op 175 °C. Sneetjes op bakplaat leggen en bovenkant eventueel met olie bestrijken. Brood in oven in 5 min. goudbruin roosteren.